یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
بازدید جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه هامبورگ از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

حوزه/ جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه هامبورگ، ضمن بازدید از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره با حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح رئیس شورای سیاستگذاری تولید علوم انسانی اسلامی موسسه دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح در دیدار جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه هامبورگ که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد در سخنانی به بیان گوشه هایی از زندگی و سیره علمی و اخلاقی آیت الله مصباح یزدی(ره) پرداخت و گفت: رصد نیازهای جامعه بشری و پیوند آن با آموزه های نجات‌بخش اسلام و تلاش برای راهگشایی مشکلات اجتماعی از طریق مبانی اسلامی، از جمله کارهای علامه مصباح بود.

وی افزود: درک نیازهای روز جامعه بشری در سفر به بیش از ۴۰ کشور جهان و دیدار و گفتگو با علما؛ دانشمندان و صاحبان ادیان مختلف؛ تعلیم و تربیت صدها دانشجو در داخل و خارج از کشور برای پاسخگویی به سؤالات مختلف علمی و شبهات اعتقادی از مسائلی بود که همواره علامه مصباح یزدی(ره) در اولویت برنامه های خود داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح در ادامه افزود: ایشان سه زمینه را برای پیشرفت و رشد طلبه تراز انقلاب اسلامی ضروری می دانستند، اول آشنایی با اسلام و فهم جامع از همه جنبه های آن، دوم تهذیب نفس و سوم نیز بصیرت سیاسی و شناخت جریان های سیاسی دوست و دشمن، چرا که ایشان معتقد بودند اگر این زمینه ها در انسان جمع شد باعث دوری از کج فهمی شده و انسان در مسیر صحیح قرار می گیرد.
رئیس شورای سیاستگذاری تولید علوم انسانی اسلامی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان هدف از تشکیل این موسسه را پاسخگویی به نیازهای جوامع بشری در زمینه های مختلف علوم انسانی اسلامی بیان کرد و بر تلاش برای اسلامی سازی علوم انسانی به عنوان یک اولویت و ضرورت مهم تاکید کرد.

در پایان این دیدار هرکدام از طلاب حوزه علمیه هامبورگ به بیان نقطه نظرات خویش در عرصه علوم انسانی اسلامی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha