یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
1

حوزه/ مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه گفت: سطح اپلیکیشن مسجدی ها از نظر فنی به دلیل اینکه بخش موبایل و بخش وب هر دو به صورت بومی و به روز ارائه شده، بالاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست اعضای ستاد راهبری مساجد حوزه های علمیه با حجت الاسلام والمسلمین بخشیان مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه در سالن جلسات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین بخشیان در این جلسه گفت: مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه در زمینه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری بالغ بر ۲۰۰ عنوان نرم‌افزار و حدود ۴۰ سامانه را پوشش می‌دهد که از جمله آنها سامانه نجاح، سماوات، سامانه تبلیغ حوزه بوده و از آنها پشتیبانی می کند.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه گفت: در مجموعه های مختلف فرهنگی از جمله مسجد توانایی های خوبی داریم و باید کارکرد های خودمان را در بخش های مختلف به‌روز کنیم

وی در پایان افزود: مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه در راستای هم افزایی و حمایت از مجموعه‌های فعال در عرصه فناوری اطلاعات آمادگی پشتیبانی و حمایت در موارد زیرساختی و سخت افزاری و نرم افزاری را دارد.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه کشور همچنین در گفتگویی اظهار کرد: در حوزه مسجد از زمان انقلاب تاکنون گروه هایی بوده اند که در زمینه مسجد کارهای خوبی انجام داده اند اما در حوزه‌ی نرم‌افزار تاحالا موردی سراغ ندارم که به اندازه اپلیکیشن مسجدی ها به صورت جامع و این سطح از گستردگی در حوزه‌ی مسجد ورود پیدا کرده باشد.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه ادامه داد: اپلیکیشن مسجدی ها از نظر فنی به نظرم به دلیل اینکه بخش موبایل و بخش وب هردو به صورت بومی و بروز ارائه شده از نظر فنی سطحش بالاست یعنی معمولا این مدل اپلیکیشن‌ها سعی می‌کنند که حداقل الزامات فنی در سطح بالا را نگه دارند.

وی بیان داشت: در حوزه‌ی محتوایی هم بر اساس گزارشی که مشاهده کردم، دیدم برای پشتیبان محتوای سامانه برنامه‌ریزی شده این موجب خاص بودن اپلیکیشن است.

حجت‌الاسلام بخشیان در پایان از مجموعه مسجدی ها و ستاد راهبری مساجد حوزه های علمیه قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha