سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی نقد و بررسی برنامه محفل در دانشکده دین و رسانه با حضور تهیه کننده و کارگردان و کارشناسان برنامه محفل در دانشکده دین و رسانه  سالن شهید آوینی برگزار شد.

هاشمی گلپایگانی گفت: فصل دوم محفل با دقت زیادی به ضبط رسید و با کار محفل یک تفاوت‌های بسیاری داشت و سوژه‌های این برنامه مهم توسط سردبیر محفل با دقت انتخاب شدند که برنامه آن‌ها نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست تخصصی نقد و بررسی برنامه «محفل» پیش از ظهر امروز با حضور تهیه‌کننده، کارگردان و کارشناسان این برنامه در دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه با اشاره به اینکه برنامه محفل دارای مخاطب جهانی است اظهار کرد: برنامه تلویزیونی محفل، کار رسانه‌ای بسیار ارزشمند بوده که بررسی ابعاد مختلف آن برای دانشجویان دانشکده دین و رسانه می‌تواند در خلق برنامه‌های موفق رسانه‌ای کمک کند.

وی افزود: عوامل برنامه محفل با اخلاصی که داشته‌اند، مخاطب خوبی جذب کرده و جریان موفق رسانه‌ای خوبی در کشور ایجاد کردند.

رئیس دانشکده دین و رسانه گفت: نقد و نظراتی که در نشست‌های تخصصی به برنامه‌ای مانند محفل ارایه می‌شود، سبب با کیفیت‌تر تولیدات و جذب مخاطب بیشتر می‌شود.

در ادامه نشست حجت‌الاسلام سیدحمید میرخندان بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این برنامه این بوده که چند ماه قبل از ماه مبارک رمضان تیم تولید آن شکل گرفت و محتوای آن نیز بسیار با اهمیت بوده است.

وی افزود: روایت و داستان قرانی برای مخاطب جذاب است و روایتگری آن نیز بسیار مهم است، از این رو برنامه محفل توانستند یک موفقیت رسانه‌ای ایجاد کند. برنامه محفل توانست برای تلویزیون اعتبار بیاورد.

در ادامه، حجت‌الاسلام رضا داودآبادی گفت: برنامه‌های تولیدی در رسانه و تلویزیون در رقابت با رسانه‌های نوین هستند و تلاش می‌کنند که مخاطبین بیشتری را جذب کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های غیرنمایشی که توانسته خلأ مخاطب را در رقابت با رسانه‌های نوین پُر کند، برنامه قرآنی محفل است.

عضو هیئت علمی دانشکده دین و رسانه گفت: لازم است که تجربیات موفق برنامه محفل و ایده آن بیان شود، اخلاص رمز موفقیت این برنامه بود، این اخلاص باید حفظ شود.

هاشمی‌گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه محفل هم با اشاره به حدیث نبوی «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ» هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، بر شماست که به قرآن تمسک جویید، اظهار کرد: به دلیل نیاز شبکه ملی به یک کار قرآنی فاخر، تولید این برنامه را کلید زدیم.

وی افزود: پیش‌بینی‌ صورت گرفته جهت تماشای این برنامه ۱۲درصد بود، اما به برکت قرآن‌کریم و تلاش عوامل برنامه، این کار قرآنی مورد اقبال زیاد مخاطبان و خانواده‌ها قرار گرفت.

تهیه‌کننده برنامه محفل گفت: از نظر فنی سعی کردیم بهترین و بالاترین کیفیت‌ها را پیاده‌سازی کنیم، تلاش‌های زیادی توسط عوامل صورت گرفت تا برای این برنامه قرآنی چیزی کم گذاشته نشود.

هاشمی‌گلپایگانی ادامه داد: فصل دوم محفل با دقت زیادی به ضبط رسید و با کار محفل یک تفاوت‌های بسیاری داشت و سوژه‌های این این برنامه مهم توسط سردبیر محفل با دقت انتخاب شدند که برنامه آن‌ها نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وی افزود: در فصل دوم محفل تمام تلاش خود را کردیم تا تغییرات جدی در همه حوزه‌ها و برنامه‌ها داشته باشیم و نمود این کار در بخش دکور، انتخاب سوژه‌ها و بخش میز داوری بود. برای فصل بعدی محفل نیز ایده‌های جدید خواهیم آورد.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: در خصوص کارشناسان محفل می‌خواستیم تفاوت جدی بین کارشناسانمان باشد. به عنوان مثال حجت‌الاسلام قاسمیان نقش بحث محتوایی برنامه، حامد شاکرنژاد نقش جوان قاری بین‌المللی، حاج احمد ابوالقاسمی نقش پیشکسوت را دارند.

وی افزود: می‌خواستیم برنامه جلوه بین‌المللی هم داشته باشد، لذا آقایان حسنین از عراق و همچنین رضوان درویش که جزو برادران اهل سنت است را از سوریه دعوت کردیم که این اتفاق نگاه جامعی به برنامه داد.

انتهای‌پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha