جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان گزارشی از عملکرد این معاونت در سال ۱۴۰۲ را ارائه کرد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، به بیان گزارش مختصری از عملکرد این معاونت در سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان در راستای ارتقای سطح آموزشی مدارس علمیه استان و حل مشکلات طلاب، در سال ۱۴۰۲ اقدام به انجام کارها و اجرای طرح‌هایی کرده که هر کدام از آنها برای اولین بار با این کمیت و کیفیت در معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان صورت گرفته است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان افزود: از آنجا که این اقدامات و فعالیت‌ها برای اولین بار صورت می‌گیرند، ما اسم آنها را «اولین‌ها» گذاشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اولین مورد از اولین‌های یازده گانه معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان در سال ۱۴۰۲، رشد قریب به ۳۰ درصدی در جذب و پذیرش طلاب جدیدالورود نسبت به سال ۱۴۰۱ بوده و دومین مورد برگزاری اولین آزمون و مصاحبه درس خارج فقه و اصول در دو نوبت با اساتید خوزستانی است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان ابراز کرد: سومین مورد تربیت و تشکیل دو گروه متخصص آموزشی به منظور سرکشی به مدارس علمیه بود که این سرکشی‌های مستمر منجر به حل مشکلات طلاب و تغییر و تحول چشمگیر در بخش اداری معاونت‌های آموزش مدارس علمیه شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این اولین‌ها، تشکیل و برگزاری مستمر کمیسیون رسیدگی به امور آموزشی طلاب به صورت هفتگی (دوشنبه هر هفته) بود که در این کمیسیون‌ها علاوه بر حضور الزامی تمامی مسئولین و کارشناسان واحدهای آموزشی، مدیران، معاونین آموزش و طلاب نیز می‌توانند حضور پیدا کرده و نقطه نظرات خود را با تمام واحدهای آموزشی در جلسه مطرح کنند.

حجت الاسلام موسوی گفت: پنجمین خدمت از خدمات معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان نیز تشکیل و برگزاری جلسات میز مدارس بود، این میز ویژه مدارسی برگزار می‌شد که مشکلات و مسائل آموزشی آنها نه در سرکشی‌ها و نه در کمیسیون دوشنبه‌ها، قابل برطرف شدن نبود.

وی ابراز کرد: در جلسات میز مدارس، مشکلات و مسائل آموزشی هر مدرسه با همفکری مدیر و معاون آن مدرسه و با هماهنگی و پشتیبانی حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیرحوزه علمیه خوزستان و هماهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، بررسی مجدد شده و حل می‌شدند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان عنوان کرد: ششمین خدمت این معاونت در سال ۱۴۰۲ برگزاری اولین آزمون استادی مقدمات با اساتید خوزستانی بود که الحمدلله در حال حاضر ۹ نفر از اساتید خوزستان مجوز برگزاری آزمون استادی مقدمات را دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات این معاونت ثبت رکورد جدید در برگزاری آزمون استادی است، در سال ۱۴۰۲ این معاونت سه بار (یک مرتبه سطوح عالی، یک مرتبه مقدمات و سطح یک و یک مرتبه صرفا مقدمات) آزمون استادی برگزار کرده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هشتمین مورد از اولین‌های معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان در سال ۱۴۰۲ ارائه و اجرای طرح زمان بندی درسی است، اظهار کرد: برای اولین بار در ترم دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳ _ ۱۴۰۲ کارگروهی با حضور حجت الاسلام حسن نوروزی مدیر مدرسه آل طیب و حجت الاسلام مهدوی روشن معاون مدرسه با هدف و رسالت پایش دروس ابلاغی مرکز مدیریت تشکیل شد که هدف از طرح زمان بندی درسی بررسی آسیب‌ها و نقاط ضعف و قوت محدوده‌های درسی در پایان هر ترم بود و نتیجه اولیه آن را در ترم دوم امسال ان‌شاءالله شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین این معاونت با رویکرد تقویت و پشتیبانی علمی مدارس علمیه اقدام به ارائه و اجرای طرح مشاوره علمی در برخی از مدارس به‌صورت آزمایشی کرده که این طرح به صورت مرحله‌ای برگزار خواهد شد و در مرحله اول این طرح ادبیات عرب طلاب در حال تقویت است.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان ابراز کرد: سه مرحله طرح مشاوره علمی به قرار ذیل است:

پایه‌های ۲ و ۳ کارگاه ادبیات عرب
پایه‌های ۴ تا ۶ کارگاه بررسی برخی از مسائل فقهی و اصولی
پایه‌های ۷ تا ۱۰ کارگاه تعمیق به بخش‌های مهم کتب فقهی و اصولی بصورت مشاوره‌ای

وی گفت: دهمین مورد از اولین‌های معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان، ارائه و اجرای طرح شیخ طوسی است که این طرح به صورت فعالانه به مدارج علمی جامعه هدف یعنی مدیران، معاونین مدارس، اساتید و مبلغین، در سه محور شفاهی، پایان نامه و مصاحبه درس خارج می‌پردازد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: آخرین مورد از اولین‌های معاونت آموزش حوزه علمیه خوزستان، ثبت رکورد در برگزاری آزمون‌های شفاهی است که با جدیت و تلاش همکاران آموزش طی ده ماه، ۱۸۱۵ آزمون شفاهی از ۹۰۰ مخاطب گرفته شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha