جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024
ماموستا کلشی نژاد

حوزه/ امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: امام رضا(ع) از دیدگاه اهل سنت نیز شخصیتی مورد تکریم است و بزرگان اهل سنت به جایگاه والای امام رضا (ع) اعتراف کرده و سخنان و اعتراف‌های مهمی درباره ابعاد معنوی ایشان داشته‌اند.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، با اشاره به دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا(ع)، اظهار داشت: دهه کرامت، دوره‌ای پربرکت و ارزشمند است که فرصتی استثنایی برای افزایش آگاهی، تقویت دانش ولایی و تولید محتوای معنوی را فراهم می‌آورد و بایستی به شناخت هر چه بیشتر کرامات امام رضا(ع) اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: این دهه، به مناسبت ولادت سه تن از مقامات معظم دینی، زمانی برای تأمل و تفکر درباره زندگی و شخصیت آنان است، توجه به زندگی این بزرگان می‌تواند ما را در فهم عمیق‌تر و ترویج معارف ولایی و دینی یاری رساند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه، با اشاره به دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، ادامه داد: معارف الهی به دلیل هماهنگی با طبیعت انسان و منطق، به‌راحتی در قلب‌ها جای می‌گیرد، این معارف که با انقلاب اسلامی ایران همراه هستند، نفوذپذیری خود را به اثبات رسانده‌اند و هیچ مانعی نمی‌تواند در برابر گسترش آن‌ها ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه باید معارف الهی در جامعه نهادینه شود، یادآور شد: می‌توان با استفاده از رسانه‌های مختلف و فناوری‌های نوین، محتوایی جذاب و مؤثر تولید کرد که نه تنها معارف ولایی را تقویت کند، بلکه به ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در سطح جهانی کمک کند.

ماموستا کلشی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایجاد برنامه‌های آموزشی، سمینارها، و کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف دینی و فرهنگی نیز می‌تواند در این راستا مؤثر باشد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه، تصریح کرد: این تلاش‌ها، در نهایت به ایجاد یک جریان فکری پویا و تأثیرگذار منجر می‌شود که می‌تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه ایفا کند.

وی با اشاره به شخصیت امام رضا(ع)، اظهار کرد: امام رضا(ع) شخصیتی است که در تاریخ اسلام نقش به‌سزایی داشته و به عنوان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های دینی در ایران و جهان شناخته می‌شود.

ماموستا کلشی‌نژاد گفت: امام رضا(ع) به دلیل داشتن فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی بسیار، مورد احترام و علاقه‌مندی مردم و علمای دینی قرار گرفتند، از جمله ویژگی‌های برجسته اخلاقی حضرت می‌توان به جامعیت و وحدت در شخصیت، اصول و ضوابط ولایتمداری، اخلاق عالی و ممتاز، پرهیزکاری و تقوا، سخاوت، صبر و مقاومت، عزت نفس و اخلاق و رفتار با مردم و خانواده اشاره کرد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اضافه کرد: امام رضا(ع) از دیدگاه اهل سنت نیز شخصیتی مورد تکریم است و بزرگان اهل سنت به جایگاه والای امام رضا (ع) اعتراف کرده و سخنان و اعتراف‌های مهمی درباره ابعاد معنوی ایشان داشته‌اند.

وی یادآور شد: عبدالله بن اسعد یافعی شافعی، امام رضا(ع) را امام جلیل و بزرگواری از سلاله بزرگان و اهل کرم معرفی کرده و ایشان را صاحب مناقب و فضایل دانسته و مولانا نقشبندی شاعر نیز اشعار زیبایی در مورد شخصیت امام رضا (ع) سروده و با این اشعار عمق ارادت خود را به نظم و تصویر کشیده است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha