سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
ورزش

حوزه/ دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه گفت: امروز زمزمه هایی از ورزش های مختلط به گوش می رسد که اگر توجه به فرهنگ و ارزشهای دینی در عرصه ورزش به عنوان رُکن رکین و کلیدی ترین رکن ورزشی مورد توجه قرار نگیرد وضعیتی به وجود می آید که بازگشت به قبل آرزو می شود.

حجت‌الاسلام مهدی پناهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه و خصوصاً ورزش، اظهار داشت: امروز دشمنان یکی از بزنگاه هایی که برای زدن تیر خلاص به ارزش های دینی انتخاب کرده اند عرصه ورزش است.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه ادامه داد: ما در مقابل همه تحریم ها با قدرت ایستاده ایم اما چرا باید در ورزش از ترس تعلیق یا حذف از برخی مسابقات اجازه دهیم دشمنان فرهنگ و ارزش های ما قدم به قدم به اهداف خود دست پیدا کنند.

وی تاکید کرد: سؤال این است که آیا در غیر از ورزش اجازه می دهیم ما را مجبور به برداشتن تندیس مقدس شهید سردار سلیمانی نمایند و ما هم تبعیت کنیم؟ آیا ندیدیم دشمن عرصه ورزش را برای بی احترامی به پرچم و سرود ملی مقدس کشورمان انتخاب کرد؟ آیا در مسأله ورود بانوان به ورزشگاه ها نظر فقهی مراجع معظم تقلید را ندیدیم؟ و با وجود نظر ایشان چه طور برخی این حضور بی تدبیر را تصمیم نظام می دانند؟ آیا در جهت حضور بانوان در ورزشگاه های آقایان هیچ تدبیری نیاز نبود و نمی شد تدبیری اندیشید تا کرامت بانوان عزیز حفظ و به ساحت آنان بی حرمتی نشود و حرمت حجاب فاطمی نیز حفظ شود؟

حجت‌الاسلام پناهی تاکید کرد: امروز زمزمه هایی از ورزش های مختلط به گوش می رسد که اگر توجه به فرهنگ و ارزشهای دینی در عرصه ورزش به عنوان رُکن رکین و کلیدی ترین رکن ورزشی مورد توجه قرار نگیرد وضعیتی به وجود می آید که بازگشت به قبل آرزو می شود.

وی ادامه داد: جوانان ورزشکار معتقد و متدین هستند اما فضایی که دشمنان از بیرون مرزها برای این عزیزان ترسیم می کنند با عدم تدبیر مناسب در ایجاد زمینه پاسخگویی به شبهات و دسیسه های بدخواهان توسط متخصصین دینی و فرهنگی می تواند مشکلات زیادی را در عرصه ورزش و چهره های ورزشی کشورایجاد کند.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: همواره باید جایگاه فرهنگ تقویت شود چرا که برنامه های ضد فرهنگی دشمن روز به روز پیچیده تر و هزینه آورتر می شود، لذا امیدواریم در وزارت ورزش و جوانان ساختار فرهنگی که اخیرا از معاونت تخصصی فرهنگی تنزل پیدا کرده مجددا تقویت شود و در بهترین حالت به سازمان فرهنگی وزارت ورزش ارتقا یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha