چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

يادواره بانوي با فضيلت، با حضور جمعي از علما و دانشجويان حوزه علميه مشهد و قم به منظور تجلیل از مرحومه استاد طاهایی در مشهد برگزار شد.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، دبير اجرايي يادواره استاد طاهايي، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين یادواره به منظور آشنايي با الگوهاي زن مسلمان در عصر حاضر و بازشناسي توانمندي‌هاي زنان مسلمان برگزار شد.

خانم شایسته خوی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبري در برگزاري این يادواره، قصد داریم در سال‌هاي آينده آن را در ساير استان‌ها و خارج از كشور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: 123 مقاله از ايران و كشورهاي آسياي ميانه به اين يادواره ارسال شد كه امروز از 12 مقاله برتر تجلیل می‌شود.

دبير اجرايي يادواره استاد طاهايي گفت: احياي خاطره زنان ولايتمداري، همچون استاد طاهايي از اهداف و ضرورت‌هاي اين همايش است كه در اين يادواره به آن پرداخته مي شود.

شايسته‌خوی ديگر اهداف اين همايش را معرفي شخصيت و فعاليت‌هاي مذهبي، سياسي، اجتماعي و تعليمي زنان فرهیخته مسلمان و فراهم سازي زمينه تعالي و رشد زنان جامعه اسلامي عنوان كرد.

مدير مكتب نرجس مشهد تصريح كرد: يك‌هزار و 200 میهمان داخلي نیز در اين يادواره حضور دارند.

وي در ادامه گفت: علاوه بر مهمان‌هاي داخلي 23 نفر از شاگردان استاد طاهايي از كشورهاي چين، مالزي، اكراين، پاكستان، هندوستان، عراق، افغانستان، تانزانيا، ونزوئلا، تايلند، برمه و تاجيكستان در اين يادواره شرکت کرده‌اند.

شايسته‌خوی درباره موضوعات فراخوان مقاله بيان داشت: پس از برنامه‌ريزي‌های مقرر شده، فراخوان مقالات در موضوعاتي شامل؛ تبيين جايگاه زن مسلمان، شاخصه‌هاي صحيح فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي، معرفي الگوي كارآمد زن در عصر حاضر و سيره و انديشه‌هاي خانم طاهايي صورت گرفت.

در پايان اين يادواره از هشت عنوان كتاب كه محتواي درس‌ها و سخنراني‌هاي استاد طاهايي است، رونمايي شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha