جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 318230
۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۱

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) گفت: امر پژوهش و تحقیق از شاخصه های مهم و اساسی موفقیت طلبگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام اسماعیل پورموسی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) رودسر گفت: در طول حدود دو سال کار در بخش پژوهش این مدرسه گام های بلندی برای ارتقای رتبه پژوهشی طلاب مدرسه امام جعفر صادق (ع) برداشتیم.

 وی سپس با اشاره به فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در مدرسه امام جعفر صادق (ع) رودسر، اظهار داشت: تقدیر از پژوهشگران برتر در طی دو دوره، برگزاری کارگاه مدیریت زمان، اعزام طلاب به نمایشگاه کتاب تهران و برگزاری اولین همایش شعر و نثر عاشورایی با دریافت 117  اثر از سراسر استان از جمله کارهای مهم صورت گرفته در حوزه معاونت پژوهش این مدرسه است.

معاون پژهش مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) رودسر با بیان اینکه تا سال های گذشته به دلیل نبود بودجه، بخش پژوهشی در این مدرسه مهجورمانده  بود، گفت: در مدت فعالیت در این معاونت تلاش کردیم تا با دست های خالی و عزمی راسخ در جهت پیشبرد مباحث پژوهشی طلاب حرکت کنیم.

 

* برگزاری کارگاه پژوهشی مقاله نویسی برای طلاب

وی با اعلام این خبر که در آینده نزدیک یک کارگاه پژوهشی مقاله نویسی  در مدرسه علمیه امام صادق (ع) برای طلاب برگزار می شود، تصریح کرد: اساتید، طلاب را به امر پژوهش ترغیب کنند تا طلاب در این زمینه به رشد لازم دست پیدا کنند.

حجت الاسلام اسماعیل پورموسی در پایان با بیان اینکه طلبه های حوزه علمیه رودسر پتانسیل خوبی برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دارند، اضافه کرد: امر پژوهش و تحقیق از شاخصه های مهم و اساسی موفقیت طلبگی است.

 

* علم و ادب ارزش انسان مومن است

حجت الاسلام علیزاده، معاون تهذیب مدرسه علمیه رودسر نیز در این مراسم با  اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، اظهار داشت: علم و ادب قیمت و ارزش انسان مومن است لذا هر چقدر که یک مومن بر علم و ادب خود اضافه کند در واقع بر ارزش خویش افزوده است.

وی  یکی از شاخصه های مهم حوزه های علمیه را تلفیق علم و تهذیب در کنار یکدیگر عنوان کرد و ادامه داد: در حقیقت به وسیله علم انسان به سوی خدا هدایت می شود و با ادب انسان درصدد اجرای فرامین الهی حرکت می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه رودسر با تاکید بر اینکه کسی که قصد دارد الگوی مردم قرار گیرد باید ابتدا نفس خویش را تعلیم دهد، ابراز داشت: آنکه بخواهد مؤدب خویش باشد مقدمتر و بالاتر از کسی می باشد که درصدد تأدیب دیگران است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه هم اکنون حوزه علمیه رودسر بهترین مدرسه علمیه استان گیلان از جهت علمی و تهذیبی شناخته شده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که مدرسه امام جعفر صادق (ع) رودسر درخشش کشوری داشته باشد.

وی رعایت شئون طلبگی را یکی از شاخصه های ارزش گذاری طلاب علوم دینی عنوان کرد و رعایت نظم، صرفه جویی کردن و رعایت حقوق دیگران را لازمه رعایت شئون طلبگی عنوان کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha