پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابراهیم رئیسی

معاون اول قوه قضائیه با بیان این که رژیم صهیونیستی در تنگنای استراتژیک قرار گرفته است گفت: امروز نیمی از مردم سرزمین های اشغالی در پناهگاه ها زندگی می کنند، مسئله ای که در تاریخ اسرائیل وجود نداشته است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی امروز در تجمع راهپیمایان روز جهانی قدس مردم قم در شبستان امام خمینی(ره)  حرم حضرت فاطمع معصومه(س) اظهارداشت: روز قدس، روز همبستگی و وحدت مسلمانان و همه آزادی خواهان بر مسئله فسلطین و مقاومت اسلامی شد.

وی با اشاره به آغاز مبازره مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی با سنگ و تغییر این رویکرد در عصر حاضر، اظهار داشت: نخستین شکست رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان اتفاق افتاد که نتیجه مقاومت اسلامی بود و این رژیم  منحوس از جنوب لبنان عقب نشینی کرد.

معاون اول  قوه قضائیه با اشاره به جنگ 33 روزه و 22 روزه مقاومت اسلامی با رژیم صهیونیستی گفت: همگان دیدن که مبارزه با رژیم صهیونیستی تنها راه عقب نشاندن این جنایت کاران است. جوانان فلسطینی با اتکا به خدا و اعماد به نفس در مقابل رژیم کودک کش اسرائیل ایستادگی کردند.

وی با بیان این که این ایستادگی جواب خود را داده است، افزود: امروز با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب و پیام های مسلمانان در جهان، آثار و برکات زیادی بر این مبارزه گذاشته است. امروز وضعیت نسبت به گذشته متفاوت است.

اسرائیل در تیررس موشک های مقاومت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: امروز تمام اسرائیل در تیررس موشک های مقاومت اسلامی و مردم مظلوم غزه است. اگر در گذشته تنها نقاطی از اسرائیل در معرض تیررس غزه بود، امروز با گذشت 18 روز، برای اولین بار در تاریخ اسرائیل، اقتصاد آن خوابیده است و پروازها نیز لغو شده است.

ناتوانی سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی

وی به ناتوانی سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی درباره عملکرد مقاومت مردم فلسطین  اشاره کرد و گفت: درست است که رژیم صهیونیستی زنان و کودکان را می کشد و بیمارستان ها و ... را نابود می سازد، ولی شکست هیمنه اسرائیل در این عرصه دیده می شود.

معاون اول  قوه قضائیه به ضربه های جدی مقاومت به ارتش اسرائیل اشاره کرد و گفت: امروز نیمی از مردم سرزمین های اشغالی در پناهگاه ها زندگی می کنند، مسئله ای که در تاریخ اسرائیل وجود نداشته است.

مقاومت  اسلامی آتش بس  یک طرفه را نمی پذیرد

وی با بیان این که هر انسانی نسبت به جنایت هایی که نسبت به مردم مظلوم فلسطین می شود، آزرده می شود، افزود: امروز آمریکا و آل سعود مرکز پیشنهاد آتش بسی هستندکه به ضرر مردم مظلوم فلسطین است؛ از این روست که مقاومت  اسلامی این آتش بس را نمی پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  رژیم صهیونیستی را در تنگنای استراتژیک دانست و گفت: امروز این همه جنایت گواه این مسئله است؛ رژیم صهیونیستی، غرب و برخی کشورهای عرب نشین دست به اقدام پیچیده ای زده اند تا مسئله مقاومت را نابود سازد.

هدف دشمن نابودی اسلام ناب محمدی است

وی خاطرنشان کرد: آنچه که بسیار تلاش شد که مقاومت و ایستادگی نابود شود و امریکا و اسرائیل و انگلیس به عنوان مثلثی شوم بر آن تأکید دارند، نابودی اسلام ناب محمدی است.

معاون اول قوه قضائیه ایران را پرچم  دار مقاومت اسلامی دربرابر استکبار جهانی معرفی کرد و گفت: دشمن برای این که این سد بزرگ را کنار بزند، دست به دست هم داده اند و با امپراتوری رسانه ای، اختلاف افکنی، تشکیل گروه های تروریستی در میان مسلمانان، وابستگی دولت های خودفروخته در کشورهای اسلامی، تقدس شکنی در میان مسلمانان، اهانت به چهره نورانی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و...، در این کار را پیش بردند.

وی بیان داشت: تشکیل گروه هایی چون داعش و... را در عین وابستگی به غرب و امریکا، جریانی صهیونیستی می دانیم. امروز بر اساس اسناد موجود، گروه داعش در سیستم صهیونیستی آموزش دیده است و این گونه آموزش دیده که برای رژیم صهیونیستی امنیت ایجاد کرده و مقاومت اسلامی را نابود سازد.

داعش  مبارزه با اسرائیل  را حرام  کرده است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که هیچ مذهب در میان مذاهب اسلامی توهین به انبیای الهی را قبول ندارد، تصریح کرد: کدام مسلمانی است که با گرایش با هر مذهبی، روز قدس و فریاد زدن علیه رژیم صهیونیستی را واجب نشناسد ولی شاهدیم که داعش آن را حرام اعلام کرده است.

وی سر بریدن کودکان را تنها به جرم شیعه بودن را از جنس رژیم صهیونیستی معرفی کرد و گفت: امروزه برای جهان اسلام ضرورت اجتناب ناپذیر است که آگاه باشند. درست است که این ها اعتقادات مذهبی را بهانه قرار داده اند؛ ولی پشت این جریان، مسئله نابودی مقاومت و جریان صهیونیستی است.

بیداری جهان اسلام محصول مقاومت است

معاون اول  قوه قضائیه فریاد علمای  اسلام را در این عرصه برای بیداری جامعه اسلامی ضروری دانست و گفت: کاری که امروز دشمنان در حال انجام آن هستند و حرکتی که در جهان اسلام انجام می  دهند، علی رغم تمامی فتنه گری ها، امروز شاهد بیداری در جهان اسلام هستیم که محصول ایستادگی و مقاومتی است که ملت ایران و ملل مسلمان در جهان داشتند.

وی با این که علیه ملت ما فتنه ها و توطئه های زیادی روا شده است، افزود: این فتنه ها در سایه رهبری امام خمینی(ره) و  مقام معظم  رهبری، نابود شد. در این عرصه بصیرت مردم نیز نقش اساسی دارد که دشمن را به خوبی می شناسند و می دانند تشویق آنها به چه معناست.

شعار «نه غزه و نه لبنان» مغایر با آهنگ انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی شعار «نه غزه و نه لبنان» را مغایر با آهنگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمن تلاش دارد که در این عرصه این بیداری را از بین برده و با نقاب های مختلف، این جریان سلطه گری خود را ترویج نماید.

وی با اشاره به وجود دو مکتب اصلی در جهان گفت: مکتب انظلام  از جمله این ها هستند که این گروه بستر را برای ظلم ظالمان آماده می کنند. مکتب الظلام مکتبی است که دارای قدرت و رسانه است و به دنبال آموختن و ترویج ظلم پذیری در جهان به ویژه در میان مسلمانان است که در این عرصه هالیوود و رسانه ها و... تلاش گسترده ای دارند.

معاون اول  قوه قضائیه با بیان این که این مکتب به مسلمانان القا می کنند که شما نمی توانید در برابر استکبار کاری انجام دهید، تصریح کرد: در برابر این مکتب، مکتب انتظار است که مکتب اعتقاد به منجی، معنویت، بندگی خدا، مقاومت و ایستادگی و دشمن شناسی و دشمن ستیزی و مکتب امید و ایستادن در برابر دشمنان است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را اهتزاز پرچم امید و مکتب انتظار معرفی کرد و گفت: این مکتب برای برقرار نظام دینی و نابودی دشمنان دینی تلاش می کند و روز به روز نیز در حال توسعه است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: این مکتب به دنبال آزادی همه انسان ها از بند استکبار است  که آثار این مکتب در جای جای کشورهای اسلامی  و غیر اسلامی به منصه ظهور گذاشته شده است.

ساز و کار نابودی رژیم صهیونیستی فراهم است

وی با اشاره به تأکید امام خمینی بر نابودی اسرائیل گفت: امروز ما ساز و کار نابودی رژیم صهیونیستی را فراهم می آوریم و به  دنبال این هستیم که با مراجعه با آرای عمومی و حقوق بشر، مردم فلسطین به حقوق خود برسند.

معاون اول  قوه قضائیه با بیان این که رژیم صهیونیستی باید برای جنابت علیه بشریت مؤاخذه شود، تصریح کرد: این رژیم باید در دادگاه بین المللی عادل، به عنوان جنایت کار علیه بشریت محکوم شود.

جریان مقاومت هوشیار باشد

وی جریان سازش با اسرائیل را در کشورهای مختلف جریانی منفور معرفی کرد و گفت: امروز امریکا تلاش دارد جریان سازش کار را به عنوان جریان برخورددار از عقلانیت و جریان میانه رو جانشین جریان مقاومت کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری جریان سازش کاری با رژیم دبیرکل بانکی مون سخنگوی رژیم صهیونیستی است.

صهیونیستی محکوم است، خاطرنشان کرد: آیا دو هفته سکوت سازمان ملل و دیگر سازمان های جهانی، دلیل بر ناکارآمدی سازمان ملل نیست؟ دبیرکل سازمان ملل گویا سخنگوی رژیم صهیونیستی است.

معادلات منطقه به نفع مقاومت اسلامی

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به عنوان جریان مسیحیان صهیونیست که مدافع جریان یهودی صهیونیست هستند. اما امروز تمام معادلات منطقه به نفع مقاومت اسلامی و ضرر رژیم صهیونیستی است.

معاون اول  قوه قضائیه خروج از محاصره را خواسته ابتدایی مردم فلسطین معرفی کرد و گفت: ملت مقاوم و ایران و نظام ما با تمام وجود در جای جای میهن اسلامی اعلام حمایت از قدس شریف و مردم فلسطین و اعلام تنفر از رژیم صهیونیستی داشته است.

وی در پایان مقاومت را درسی از درس های عاشورا معرفی و از حضور گسترده مردم با زبان روزه در آفتاب گرم تقدیر کرد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha