جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: این حادثه نشان می دهد آل سعود توانایی اداره حرمین شریف را ندارد؛ کدام عقلی اجازه می دهد که در کنار مسجد الحرام در ایامی که میلیون ها نفر حضور دارند شما جرثقیل به کار ببرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در  مسجد الحرام و شهادت عده ای از حاجیان در این حادثه و با قرائت فاتحه ای  اظهارداشتند: حادثه مسجد مسجد الحرام  که منجر به شهادت عده ای گردید، بسیار دردناک بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: این حادثه نشان می دهد آل سعود توانایی اداره حرمین شریف را  ندارد؛ کدام عقلی اجازه می دهد که در کنار مسجد الحرام در ایامی که میلیون ها نفر حضور دارند  شما جرثقیل به کار ببرید.

ایشان با انتقاد شدید از مدیریت حرمین شریفین افزودند:  این چه مدیریت و چه هوشی است که حرم امن  الهی؛ بر اثر بی تدبیری شما همه حاجی شهید شود.

ایشان با بیان این که حکام عربستان می گویند، طوفان آمد و این جوری شد گفتند: حوادث طبیعی مانند طوفان ها همیشه وجود دارد؛  باید مدیریت کرد و  همه هشدار می دهند این دلیل بر سو مدیریت  شما است؛ هرکجا بنای مهمی ، مذهبی یا غیر مذهبی ساخته شود به کسی اجازه نمی دهد  بیایند و تماشا کنند.

این مرجع تقلید یاد آورشدند: هرکجا بنای بزرگی وجود دارد؛  اجازه برج سازی نمی دهند، شما چرا اجازه دادید برج های 50مرتبه ای را ایجاد کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که عظمت مسجد الحرام برای جهانیان مشهود است گفتند: برج های 50 طبقه اطراف حرم را گرفته  و ابهت و عظمت مسجد الحرام را تحت شعاع قرارداده است، آل سعود حرمین شریفین را مال خودشان می دانند؛  این برج ها را ویران کنید با علمای اسلام مشورت کنید تا ابهت مسجد الحرام مشخص باشد.

این مرجع تقلید خطاب به علمای اسلام تاکید کردند: علمای اسلام باید حاکمان عربستان را نصحیت کنند راه و روش اداره مسجد الحرام و حرمین شرفین صحیح نیست و باید تغییر کند.

انتهای پیام:۳۱۳/۱۶

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
    0 0
    با سلام ای جهانیان وای یهودیان محترم وای مسیحیان محترم وای وهابیون محترم وای بودائیان وای بت پرستان وای بیخدایان وای بیدینان وای گاو پرستان وای ماه پرستان وای انسانها وای بشریت ای انسان وای شیاطین رجیم بیائیم وخودرا غیر این اسلامی که امروز اقیان مجتهدش هستند با تمام دنیا مقایسه کنیم ای موجودات خداوند جهان اگر هر کسی حکومتی را سراغ دارد که حکومتیانش بخصوص مراجعش وبزرگان دین ومذهبش امدهاند واموال ملت خودرا برای کسانیکه جان واموالشان وهستیشان را برای حفظ حکومت از دست دادهاند ولی حکومت ان ملت امدند تمام اموال بازماندگان ان ملت بیغیرت را با بیشرمی وبیحیائی وبی دینی ولامذهبی همه را بسرقت بردند وچپاول کردند وحتی از اموال ان ملت دستمزد به قاتلان