پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پای منبری

حوزه/ حجت الاسلام بنداد، با اشاره به راه اندازی کانال« پامنبری» در شبکه اجتماعی تلگرام، گفت : این کانال هم اکنون حدود۳۰۰۰ عضو دارد که اکثر آنها از جوانان هستند.

حجت الاسلام محمد جواد بنداد، روحانی فعال در فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: امروزه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطاتی، فضایی را به وجود آورده که «جامعه ی اطلاعاتی» در آن شکل گرفته که جامعه را به سوی ساختاری دانش بنیان پیش می برد. این فضا تمام ساحت های حیات بشری را آن گونه تحت تأثیر قرار داده است که دنیای ما را در کمیت و کیفیت دچار تحولاتی عمیق ساخته است.

این طلبه مدرسه علمیه امام رضا(ع) شهرستان جهرم افزود: امروز سخن گفتن از باب اهمیت فضای مجازی سخنی به گزاف است و همگان بر اهمیت آن اذعان دارند.

وی تصریح کرد: از آنجا که اصلی ترین وظیفه ای که طلاب به دوش می کشند، تبلیغ است و از سویی با توجه به اینکه شبکه های مجازی و اجتماعی بهترین امکانات را با نازلترین هزینه ها و عمدتا رایگان در اختیار کاربران قرار داده است لذا برای تحقق این مهم شرایط بسیاری خوبی فراهم شده است که طلاب باید از این فرصت ها استفاده کرده و به بیان معارف اسلامی و پاسخ به شبهات دینی بپردازند .

*رشد قارچ گونه شبکه های اجتماعی

حجت الاسلام بنداد، ادامه داد: امروز هم چنین با توجه به گسترش قارچ گونه شبکه های اجتماعی، شاهد هستیم که افراد بسیاری از جمله جوانان به این فضاها جذب می شوند و از آنجا که در این محیط ها مطالب غیردینی و شبهات زیادی به چشم می خورد، لذا ضرورت ورود طلاب و متخصصان دینی به این مکان ها ضروری می باشد.

وی با اشاره به حضور خود در فضای مجازی و راه اندازی صفحاتی در شبکه های اجتماعی چون واتس آپ، اینستاگرام ، تلگرام و.. بیان داشت: از مدتی پیش برای پاسخ به شبهات و ترویج آموزه های دینی در قالب سخنان بزرگان، وارد این فضا شده و بعدها به دلیل متقاضیان و مطالبات کاربران در فضای تلگرام بیشتر وقت خود را صرف این محیط نمودم.

حجت الاسلام بنداد، با اشاره به راه اندازی کانال« پامنبری» در شبکه اجتماعی تلگرام، گفت : این کانال هم اکنون حدود3000 عضو دارد که اکثر آنها از جوانان هستند.

وی با بیان اینکه تمام مطالب ارسالی و فعالیت در شبکه های اجتماعی به صورت  خودجوش  است، بیان داشت: روزانه بیش از چندین مطلب متناسب با فضای گروه و البته در زمان های خارج از فضای تحصیل خود منتشر می نمایم که در کنار تحصیل توانسته باشم در زمینه تبلیغ دینی هم گامی ارزشمند برداشته باشم.

حجت الاسلام بنداد، در خصوص مطالب ارسالی خود، اضافه کرد: در این کانال سخنان بزرگان در مسایل مختلف به صورت متنی و صوتی در حجم کم ارائه می گردد که با استقبال کاربران مواجه شده است که پیام های تشکر مکرر مخاطبان تایید کننده این ادعا است.

وی با تاکید بر اینکه در شبکه های مجازی ، فعالیت شبکه های دینی و کاربران مذهبی بسیارکم است ، یادآور شد: امروز متاسفانه برخی از کانال ها در تلگرام که به بیان مطالب غیردینی می پردازند بیش از صد هزار عضو دارند و  این درحالی است که کانال ها و گروه های مذهبی  بسیار کم است.

این محقق دینی ادامه داد: بنده با بررسی نیازهای مخاطبان به ارائه کلیپ های اخلاقی مرتبط می پردازدم  و از آنجا که در این فضا صرفا مباحث اخلاقی بدون نگاه سیاسی ارائه می گردد با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده ست .

وی با یادآوری این مطلب که فعالیت  در تلگرام را قریب به سه ماه است که آغاز کرده است، اظهارداشت: انتخاب عنوان «پامنبری» هم به نوبه خود بیان کننده اهمیت منبر مخصوصا منبر دیجیتالی است و این پیام را دارد که امروز نباید از امکانات نوین روز غافل شد، بلکه باید آنها  را به خدمت دینی درآوریم.

حجت الاسلام بنداد با اشاره به اینه مخاطان گروه پامنبری از  سراسر کشور هستند، افزود: در میان مخاطبان  از طلاب غیرایرانی هم حضور دارند و کلیپ های ارسالی بسیار مورد توجه آنان قرار گرفته  است

*طلاب اوقات فراغت خود را ساماندهی کنند

وی در بخش پایانی از طلاب خواست تا ضمن اهتمام جدی به درس، در اوقات بیکاری  و فراغت خود، بصورت هدفمند به فضاهای مجازی ورود کرده و از این محیط ها غافل نشوند، چراکه دشمن به شدت در این فضاها در حال فعالیت و شبهه افکنی است؛ البته باید با مطالعات کامل به بیان شبهات پرداخت و در مطالب تولیدی باید سعی در ارسال محتواهای اخلاقی نمود چرا که  نیاز امروز جامعه است .

گفتنی است؛ فعالان فضای مجازی برای عضویت در گروه پامنبری می توانند به آدرس telegram.me/sokhanedin مراجعه نمایند.

انتهای پیام 313/18

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha