پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تحویل سال

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر سال نو را در جوار امامزادگان خراسان‌جنوبی تحویل کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری تاکنون شاهد حضور پرشور زائرین در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی بودیم که افتخار بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری به منظور خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی از 28 اسفندماه آغاز و تا 14 فروردین‌ماه ادامه دارد، افزود: طرح آرامش بهاری در 55 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی استقبال مردم از طرح آرامش بهاری را سبب برنامه‌ریزی مناسب و اجرای برنامه‌های مفید در سطح امامزادگان دانست و تصریح کرد: باید از وجود امامزادگان در راستای تبدیل آنها به قطب فرهنگی و محل آرامش مردم به درستی استفاده کنیم.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه در لحظه تحویل سال بیش از 12 هزار نفر سال نو را در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی آغاز کردند، اظهار کرد: امسال مراسم ویژه تخویل سال در 11 بقعه متبرکه و امامزاده استان برگزار شد.

وی اعلام کرد: مراسم ویژه سال تحویل با دعاخوانی، سخنرانی مذهبی، قرائت دعای لحظه تحویل سال نو و صلوات خاصه امام رضا(ع) در بقاع متبرکه استان شروع و با پخش مستقیم پیام مقام معظم رهبری و پذیرایی نوروزی پایان یافت.

بخشی‌پور با بیان اینکه هر سال زائران و مسافران از اقصی نقاط کشور ضمن بهره‌مندی از فیوضات امامزادگان از اماکن فرهنگی و رفاهی آنها مانند مهمانسراها و زائرسراها استفاده می‌کنند، مطرح کرد: با تمهیدات صورت گرفته مسافران و زائران نوروزی در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اسکان می‌یابند.

وی در پایان از توزیع بسته‌های فرهنگی به منظور آشنایی بیشتر مردم با بقاع متبرکه خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 70 هزار هدیه فرهنگی برای زائران و مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha