شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماهواره

حوزه/ نشست بررسی تهدیدها و آسیب های شبکه های ماهواره ای از سلسله نشست های «خانواده آسمانی» با حضور خانواده طلاب و روحانیون در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» محمد رضا خوشرور، مدیر تحلیل و رویکرد شناسی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما  در این نشست به تشریح تهدیدها و آسیب های شبکه های ماهواره ای پرداخت و گفت: جنگ های آینده بی گمان بر اساس جنگ رسانه ای می باشد و جنگ رسانه ای مهمترین راه برد غرب در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: گروهای هدف درجنگ رسانه ای در جامعه اسلامی از سوی غربی ها، متدینین، پژوهشگران، محققین، صاحب نظران، روزنامه نگاران،  شخصیت های مذهبی و اسلامی و در نهایت دانشجویان می باشند و دشمن با استفاده از این ابزار، می خواهد این گروه های هدف در جامعه را به افراط گرایی بکشانند تا در مقابل نظام قرار بگیرند.

خوشرور ادامه داد: جنگ نرم مبتنی برکاشت، داشت و برداشت است و این روش ابتدا با ایجاد شبهه در ذهن مخاطب شروع می شود و تا در مواقع لزوم بتوانند از آن بهره برداری کنند.

کارشناس رسانه اظهار داشت: ماهواره یکی از مخرب ترین ابزار در انتقال فرهنگ، تزلزل دربنیان خانواده، تخریب هویت دینی، تحقیر سنت های ملی و تعظیم فرهنگ بیگانه و القای شکاف بین مردم و نظام و حاکمیت است.

مدیر تحلیل و رویکرد شناسی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما افزود: در حال حاضر بین 140تا 150 شبکه فارسی زبان فعال در جهان وجود دارد که علیه مذهب، دین و ایجاد شبهه به فعالیت می پردازند و 14شبکه صرفا برای  توهین به مقدسات نظام و مراجع اختصاص یافته است.

خوشرو گفت: آمریکا غول رسانه در جهان است و یهودی ها بزرگترین و اصلی ترین مالکان ماهواره و شبکه ها درآمریکا و دنیا می باشند که از این بین حکومت آل سعود نیز با در اختیار گرفتن300 کانال شبکه ای علیه شیعه در حال فعالیت است.  

کارشناس رسانه اظهار داشت: دشمن به خوبی توانست از طریق رسانه و ماهواره، جنگ های قومی مذهبی، سنی شیعه و اسلام هراسی را در دنیا راه اندازی کند و از همین طریق گروه های افراطی سنی و شیعه را تشکیل بدهد و بر علیه شیعه بکار بگیرد.

مدیر تحلیل و رویکرد شناسی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما افزود: 96 درصد برنامه های سریال ماهواره ای، به سبک زندگی، 2 درصد به برنامه های سیاسی و 2 درصد دیگر به برنامه های مذهبی از سوی غربی ها اختصاص یافته است. و این بیانگر این حقیقت است که دشمن هدفی جزء تغییر نظام ندارد.

 انتهای پیام: 40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha