پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 348330
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
اعتکاف هامبورگ

حوزه/ در مراسم اعتکاف امسال مسلمانان از کشورهایی چون هلند، بلژیک، سوئد، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، اتریش، نروژ و نیز شهرهای مختلف آلمان حضور خواهند داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز اسلامی هامبورگ اعلام کرد: ظرفیت ثبت نام مراسم روحانی و معنوی اعتكاف در مرکز اسلامی هامبورگ تکمیل شده است.

در اطلاعیه این مرکز آمده است: اعتكاف، تلاشى است‏ براى اينكه انسان هاى فرو رفته در روزمرّه‏ گی ها از فضاى پرالتهاب روزانه به سوى‏ « خويش‏ » و « خداى خويش‏ » باز گردند. اعتكاف، بستری مناسب برای انديشه و فكر است. اعتكاف زمينه ساز توبه و بازگشت است؛ بازگشت ‏به قرآن و معنويت، بازگشت ‏به دعا و استمداد از عالم غيب ، بازگشت از « خودمدارى ‏» به ‏« خداگرايى‏ » بازگشت از « خودِ پنداری» به « خودِ واقعی ».

با عنایت الهی، مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد جامع امام علی علیه السلام افتخار دارد به عنوان مسجد جامع و یكی از قدیمی ترین مساجد اروپا برای یازدهمین سال متوالی مراسم معنوی و روحانی اعتکاف را در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 2 الی 4 مای 2015 برابر با 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار نماید.

بنا بر اطلاعات به دست آمده، تاکنون این برنامه با استقبال بسیار گسترده خواهران و برادران مسلمان از کشورهای مختلف اروپایی و با ملّیت های گوناگون مواجه شده است؛ به گونه ای که در مراسم اعتکاف امسال مسلمانان از کشورهایی چون هلند، بلژیک، سوئد، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، اتریش، نروژ و نیز شهرهای مختلف آلمان حضور خواهند داشت.

از آنجا که ظرفیت شبستان مسجد امام علی علیه السلام جهت اعتکاف شرعی محدود و داوطلبان حضور در این مراسم بی نظیر در اروپا بسیار زیاد می باشند، مسئولین ستاد اعتکاف مرکز اسلامی هامبورگ ضمن اعلام تکمیل ظرفیت ثبت نام، بنا دارند معتکفین را از میان ثبت نام کنندگان از طریق قرعه کشی انتخاب نمایند.

لازم به ذکر است مركز اسلامي هامبورگ برنامه هاي ويژه اي را در اين ايام برای معتكفين تدارک دیده است كه از آن جمله مي توان به مراسم سخنراني، پاسخ به سؤالات شرعي، تشکیل حلقه های کسب معرفت به زبان های مختلف، تلاوت دو جزء قرآن در دو نوبت صبح و عصر، مداحي، برگزاری مراسم ویژه شب وفات حضرت زینب سلام الله علیها و برگزاری اعمال امّ داود، اشاره نمود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha