سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 420617
۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
امام زمان

حوزه/ امام کاظم علیه السلام در روایتی اجر و پاداش ولایت پذیری اهل بیت(ع) در زمان غیبت امام دوازدهم و جایگاه ویژه این شیعیان در روز قیامت را بیان فرمودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ‌امام کاظم علیه السلام در روایتی به بیان جایگاه شیعیان آخر الزمان پرداخته و فرمود: شیعیان آخر الزمان به خاطر پذیرش ولایت اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان اهل بیت(ع) در روز قیامت جایگاه ویژه ای خواهند داشت.

خبرگزاری حوزه این روایت را  از کتاب نوادرالاخبار ملا محسن فیض کاشانی منتشر می کند:

عن مُوسَی بنِ جعفرٍ علیه السلام: طُوبَى لِشِيعَتِنا المُتَمَسّكينَ بِحَبلِنا في غيبةِ قائِمِنا، الثّابِتينَ عَلَى موالاتِنا و البراءَةِ مِن أعدائِنا، أولئِكَ مِنّا وَ نَحنُ مِنهُم، قَد رَضُوا بِنَا أئمةً، و رَضِينَا بِهِم شيعةَ، فَطُوبَى لَهُم، ثمّ طُوَبى لَهُم هُم وَ اللّهِ مَعَنا في دَرَجَتِنا يومَ القيامةِ.

از امام کاظم(ع) روایت شده که فرمود: خوشا به حال شیعیان ما که در زمان غیبت قائم ما پیرو ما هستند و همچنان بر دوستی ما ثابت و از دشمنان ما بیزارند؛ آنها از ما و ما از آنها هستیم؛ آنها ما را به عنوان امامان خود برگزیده و ما هم آنها را شیعیان خود می دانیم، پس خوشا به حال آنها و باز خوشا به حال آنها؛ به خدا سوگند آنها روز قیامت همنشینان ما خواهند بود.

نوادرالاخبار، ملا محسن فیض کاشانی، ص250

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha