شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

پذیرش عبادی و شرعی در گرو پذیرفتن ولایت است و اگر نسب به ولایت کوتاهی کنیم همه اعمال ما بی‌اثر است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان در جمع طلاب مدرسه علمیه موسی‌بن جعفر (ع) قم با اشاره به جایگاه طلبه در جامعه گفت: اگر انسانی از کرامت نفس و بزرگواری برخوردار باشد، برای او کسر شأن است که دنبال پیروی از هوی و هوس باشد.

این استاد اخلاق ابراز داشت: امروز در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام، باید به سلاح فرهنگ، قرآن و معارف اسلامی مجهز شد.

وی با تاکید بر اینکه بررسی نیازها و آسیب‌‌شناسی طلاب و حوزویان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: پایبندی به نکات اخلاقی،انس با فرهنگ علوی و توجه به نماز اول وقت و اشتغال به تحصیل برای طلاب بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان با تبیین لزوم تدین و ارتقاء سطح دانش و معرفت طلاب خاطرنشان کرد: نباید نسبت به فراگیری علم و معرفت به کم قانع بود، لذا حدیث «مداد العلما افضل من دماء الشهدا» در عصر حاضر جایگاه مهمی بیش از پیش پیدا کرده است.

مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: تحصیل در حوزه سعادت بزرگی است، لذا طلاب باید دروس حوزوی را باید به خوبی مطالعه کرد.

حجت‌الاسلام همتیان در پایان تصریح کرد: امروزه ارتقاء سطح علمی و معرفتی طلاب، نقش عمده‌ای در تبلیغ معارف دینی پیدا کرده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha