جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله، را نشانه دوری از خداوند و عمل نکردن به فرامین الهی دانستند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له شب گذشته  در ادامه جلسه تفسیر سوره دهر، با اشاره به آیاتی از این سوره، اظهار داشتند:  همه امور دنیوی تحت تکفل خداوند بوده وبدون اذن حق تعالی هیچ اتفاقی در دنیا روی نمی دهد .

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی عنوان کردند: این که از طرفی عنوان می گردد که خداوند خوبی بشر خواسته واراده ایشان بر این مبناست واز طرفی هم شاهد برخی حوادث هستیم که باعث نابودی انسان می گردد ، این دو باهم تناقض دارد؛ چرا که درست است خداوند خوبی بشر را می خواهد، اما انسان موجودی مختار آفریده شده است، پروردگار راه و مسیر درست  را به انسان نشان داده، ولی عده ای به سوی رستگاری و عده‌ای نیز به سمت گمراهی گام بر می دارند.

* خداوند به طرق مختلف به انسان هشداروتذکر می دهد

معظم له ادامه داند : وقتی انسان از اطاعت فرامین الهی دور شد خداوند به طرق مختلف به او هشدار و تذکر می دهد که وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله در همین راستا است.

ایشان با بیان این مطلب که هر کس از فرامین الهی سر باز زند، دچار عذاب الهی می گردد ، یاداور شدند :خداوند هرکس را که بخواهد و شایسته ببیند در رحمت خود وارد می کند والبته برای ظالمان عذاب درد ناکی در روز قیامت در نظر گرفته است .

حضرت آیت الله موسوی اردبیلی در  بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بخش پایانی این سوره خطاب به پیامبر(ص) است ، خاطر نشان ساختند: خداوند در این جا به پیامبر می فرماید که ما قرآن را بر تو نازل کردیم، پس در گسترش احکام الهی شکیبا باش و در این مسیر بر سخن کافران اعتنایی نکن و شبانه روز تسبيح خداوند را انجام بده.  

معظم له یادآور شدند : البته پیامبر(ص) نیز اطاعت فرامین الهی کرده  و علی رغم سختی های زیاد لحظه ای از هدف خود کوتاه نیامد .

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha