پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024

حوزه نیوز؛ بنده الله را چه سعادتی بالاتر از این که عاقبت در جوار بیت الله، روحش از این دنیا به سوی مولا و معبودش پرکشد.

ایام سالگرد کشتار خونین رژیم خبیث آل سعود در مراسم برائت مشرکین حجاج سال 66 بهترین فرصت است تا یادی کنیم از روحانی شهیدی که در چنین واقعه ای به آرزوی دیرینه اش-شهادت، دست یافت.

بچه محل امام رضا(ع)

حجت الاسلام و المسلمین شهيد محمد مهدي متدين طوسي در سال 1312 در مشهد مقدس و در خانواده اي مذهبي و متدين ديده به جهان گشود.

تحصيلات ابتدايي را با موفقيت به پايان رساند و پس از آن براي تحصيل معارف اسلامي وارد مدرسه ي علميه ي نواب شد.

تبلیغی بی ریا و خالصانه

وي دروس حوزوي را تا سطح گذراند و از آن پس تصميم گرفت به جاي ادامه تحصيل به تبليغ احکام و معارف ديني بپردازد و بدین سان در جرگه مبلغين و وعاظ در آمد، با این تفاوت که هيچ گاه وعظ و موعظه را شغل براي خود به حساب نیاورد و این گونه بود که به هنگام اعزام به تبليغ در روستاهاي دور افتاده اگر وجهي به ايشان پرداخت نمي شد، هيچ گاه رنجيده خاطر نمي شد و سال ديگر باز به همان روستا مي رفت.

این روحانی شهید در دوران انقلاب اسلامي حضور چشمگيري در صحنه هاي مبارزاتي داشت و همواره در سخنراني هاي خود به افشاي چهره منحوس پهلوي مي پرداخت .

 دلباخته خمینی کبیر

درآن دوران خفقان که بردن نام امام خميني( ره) جرم محسوب مي شد در سخنراني هاي خود علناً اعلام مي کرد که از حضرت امام(ره) تقليد مي کند. به خاطر اين افشاگري ها و نيز شرکت در راهپيمايي که همزمان با مراسم تشييع پيکر مرحوم کافي صورت گرفت به دست ساواک دستگير شد و چند روز در زندان هاي مخوف رژيم ستم شاهي به سر برد.

لباس جهاد بر تن فرزندان

پس از پیروزی انقلاب، نیز دست از تبلیغ دین خدا برنداشت و چندبار از طرف سازمان تبليغات اسلامي به عنوان مبلغ عازم جبهه هاي غرب و جنوب شد و در تبيين معارف اسلامي براي رزمندگان و ترغيب و تشويق آنان براي حراست از سنگرهاي جهاد و مبارزه گام هاي بلند و موثري را برداشت. افزون بر اين در عمل هم خود، لباس رزم بر فرزندان برومندش مي پوشانيد و عازم جبهه مي نمود. يکي از فرزندان شجاع و دلاور این روحانی مجاهد، امروز از جانبازان دوران دفاع مقدس است که چشمان خود را در جنگ تحمیلی، تقديم راه امام و حراست از آرمان های انقلاب اسلامي نموده است.

عشق به نماز اول وقت

درباره خصلت هاي اخلاقي اين روحاني شهيد نقل می کنند که به نماز اول وقت اهتمام خاصي مي ورزيد و هميشه فرزندان خود را به اين امر توصيه مي کرد.

 نماز نافله ي شب را حتي الامکان ترک نمي کرد. براي نماز جماعت ارزش فراواني قائل بود وحتي نماز صبح را هم هميشه با جماعت مي خواند.

به اذعان دوستان نزدیکش، شهید متدین طوسی انساني متقي بود و ساده زيستي را سرلوحه ي زندگي خانواده ي خود قرار داده بود و همچنین در مسائل ديني انساني متعبد بود  که در اداي حقوق الهي به ويژه خمس هيچ گاه کوتاهي نمي کرد.

در کمک کردن ، فامیل و غریبه نمی شناخت!

انساني خيرخواه بود و به مشکلات اقوام و حتي کساني که نمي شناخت رسيدگي مي کرد. نقل شده است اين روحاني بزرگوار روزي به بانک مراجعه مي کند و مي بيند يکي از مراجعين به شدت ناراحت است. سؤال مي کند چه شده است که اين گونه ناراحتي و داد و فرياد راه انداخته اي؟ آن شخص مي گويد: حاج آقا! چند روز است که براي گرفتن وام به بانک مراجعه مي کنم، ولي جواب درستي نمي دهند. اين روحاني شهيد، مبلغ مورد نياز آن شخص را به او قرض مي دهد و آدرس خانه را هم به او مي دهد و مي گويد هر موقع داشتي قرض را ادا کن. آن شخص هم خوشحال مي شود و از اين که اين روحاني بزرگوار با آن که او را نمي شناخت، مشکل او را مرتفع ساخت خيلي ذوق زده مي شود.

شهید متدین حقیقتاً ولايت پذير و دلباخته امام امت بود. سخنان مقتدا و مرادش را به دقت گوش مي داد و براي مردم تبيين مي کرد و خود نيز به فرامين ايشان جامه ي عمل مي پوشيد.

نظم و انضباط، برخورد قاطعانه با منکرات و شجاعت مثال زدنی در دفاع از انقلاب و مقابله با معاندین نظام اسلامی از دیگر ویژگی های شخصیتی آن شهید والا مقام بود.

... و دعایی که محقق شد!

کمتر پیش می آمد که در دعا قنوت نماز خود «اللهم ارزقنا الشهادة في سبيلک» را نخواند.

کما این که هرگاه به تشييع جنازه شهدا مي رفت حزن و اندوه از چهره اش پیدا بود و به این خاطر که توفیق الهی شهادت نصیب او نشده است، خود را ملامت می کرد.

توفیق شهادت در حرم امن الهی

حجت الاسلام و المسلمین متدین طوسی، سال هاي متمادي به عنوان روحاني کاروان سازمان حج و زيارت همکاري داشت و در جهت آموزش مناسک حج و معارف آن به زائرين بيت الله الحرام تلاشي وافر داشت تا اين که در سال 1366 در جمعه ي سياه ششم ذي الحجه که زائران بيت الله الحرام به فرمان امام خميني در مراسم باشکوه برائت از مشرکين شرکت کرده بودند نيروهاي نظامي سعودي با تحريک شيطان بزرگ آمريکا به صفوف راهپيمايان با سلاح گرم و سرد حمله ور شدند و عده ي زيادي را به شهادت رساندند.

در اين ميان، روحاني بزرگوار محمد مهدي متدين نيز که در پيشاپيش راهپيمايان و زائران عليه استکبار شعار مي داد بر اثر ضربات باتوم و نيز پرتاب از پل جحون در کنار خانه امن الهي به آرزوي ديرينه اش نائل آمد و بدین سان ، روح بزرگش به ملکوت اعلي پيوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha