پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
کد خبر: 277382
۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵

حوزه نیوز؛ خط مقدم دلش برای پدر تنگ شد، در ضمن می خواست وصیت نامه خویش را هم بنویسد. قلم در دست گرفت و چنین نوشت بی آن که از خود چیزی بگوید، همه اش از اسلام عزیز سخن گفت و لزوم قربانی شدن برای آن؛ ...

حوزه نیوز؛ خط مقدم دلش برای پدر تنگ شد، در ضمن می خواست وصیت نامه خویش را هم بنویسد. قلم در دست گرفت و چنین نوشت بی آن که از خود چیزی بگوید، همه اش از اسلام عزیز سخن گفت و لزوم قربانی شدن برای آن؛ «امام حسين(ع) به خاطر اسلام از حضرت علي‌اكبر، علي‌اصغر و حضرت عباس گذشت و حاضر به اسارت عزيزانش گرديد. شما هم نه به خاطر ما، بلكه به خاطر اسلام از ما بگذريد. نه تنها از ما بگذريد بلكه فرزندان ديگر خود را هم روانه جبهه كنيد، چون اسلام به خون احتياج دارد و بايد اسلام شكوفا شود و رشد نمايد و در تمام نقاط جهان بپيچد؛ تنها وصيت من به شما همان صبر و پيروي از احكام الهي مي‌باشد».

اردیبهشت ماه سال 41 پایتخت، به نیمه خود که رسید، خانه آقا اسماعیل، مثل هر روز خود نبود. خداوند به خانواده رضایی، پسری عطا کرده بود که او را حسن نامیدند.

حسن رضایی تحصيلات ابتدايي ، راهنمايي و متوسطه را با موفقيت طي كرد و در رشته اقتصاد ديپلم گرفت.  ضمن آن که علاوه بر تحصيل، در كلاس هاي زبان عربي نیز حاضر می شد تا آن که این زبان را به خوبي فرا گرفت.

 شهید رضایی در دوران شكوفايي انقلاب همپاي ساير اقشار و امت شهيدپرور در تظاهرات و راهپيمائيها عليه رژيم شاه ظالم مبارزه كرد و در يك درگيري خياباني، به طرز عجيبي از چنگال عمال حكومت نظامي جان سالم به در برد.

انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید به سبب اشتياق و علاقه به شركت در مجالس مذهبي و بهره‌گيري از كلام وعاظ و علاقه قلبي‌اش به فراگيري علوم و معارف دين مبين اسلام راهي قم شد و در مدرسه علميه بنت‌الهداي این شهر به تحصيل علوم حوزوي پرداخت.

 در دوران جنگ تحميلي پس از طي آموزش دوره‌هاي نظامي و اسلحه شناسي از طريق همین مدرسه به مدت دو ماه به عنوان مبلغ در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل حضور يافت. وي پس از بازگشت از جبهه محل تحصيل خود را به مدرسه علميه امام جعفر صادق(ع) منتقل كرد و دوره مقدماتي و اول سطح را در محضر اساتيد بزرگوار آن حوزه سپري كرد.

در سال 1362 از طريق بسيج شهرستان قم به مدت سه ماه به عنوان رزمنده راهي جبهه شد و در گردان علي ابن ابيطالب(ع) با سمت كمك آرپي‌جي زن فعاليت كرد و سرانجام در آخرين حضورش در دانشگاه عشق در منطقه عملياتي والفجر 4، در تاريخ سيزدهم آبان ماه  همان سال در منطقه پنجوين به خيل عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) پيوست و پيكر مطهرش پس از 10 روز انتظار به قم انتقال يافت و سپس بعد از انتقال به تهران در گلزار بهشت‌زهرا(س) آرام گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha