چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور آبادان

پس از انتشار خبر برگزاری کنسرت موسیقی یکی از خوانندگان مطرح پاپ کشور، اعتراضات گسترده ای از سوی طلاب و روحانیان مدارس علمیه آبادان صورت گرفت سرانجام پس از پیگیری مسؤولان برگزاری این برنامه لغو شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، کنسرت موسیقی «احسان خواجه امیری» قرار بود هفتم و هشتم اسفند ماه جاری در منطقه آزاد اروند برگزار شود، اما در پی اعتراض شدید طلاب و روحانیان مدارس علمیه آبادان و خرمشهر، این برنامه لغو شد.

در پی تبلیغات گسترده برای اجرای برنامه کنسرت موسیقی یکی از خوانندگان جمع کثیری از طلاب و روحانیان اقدام به انتشار بیانیه هایی مبنی بر اعتراض به اجرای این برنامه، خواستار لغو آن شدند، اما مسئولان برگزاری این برنامه زیر بار نرفته و کماکان پافشاری می کردند باید در تاریخ مقرر برگزار شود.

*بسیج همگانی برای نهی از منکر

بر اساس اخبار رسیده از مدارس علمیه آبادان، جمعی از روحانیان با حضور در سازمان منطقه آزاد اروند، خواستار جلوگیری از برگزار شدن این کنسرت بودند، اما چون جواب قانع کننده ای از مسؤولان مربوطه دریافت نکردند، اقدام به انتشار پیامک هایی با مضمون «فوری، فوری، خروش امت حزب الله در اعتراض به برگزاری کنسرت های ساختار شکن لطفا شما هم با ارسال این پیامک به سایر آشنایان، این اقدام ناشایست را محکوم کنید»، منتشر کرده بودند.

در همین راستا، جمع کثیری از طلاب و روحانیان مدارس علمیه آبادان، در راستای لغو کردن این مراسم، با امام جمعه این شهرستان با حجت الاسلام ابراهیمی پور دیدار کردند.

امام جمعه آبادان در دیدار با طلاب معترض، در ابتدا ضمن دعوت به آرامش و پس از آن با برخی از نهادهای امنیتی تماس تلفنی برقرار کرده و جزئیات را با هدف اتخاذ رویکردی مناسب در این خصوص، مطرح کردند.

جزئیات مسأله را در گفت و گوی تلفنی با حجت الاسلام ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، جویا شدیم و وی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با مسؤولان منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: بلافاصله پس از دیداری که با طلاب مدارس علمیه و سایر جوانان حزب اللهی شهرستان داشتم، به دفتر ریاست منطقه آزاد اروند رفته و جزئیات و عواقب مسأله را برای آنها بیان کردم، و خوشبختانه پس از صحبت های مکرری که به بیش از دو ساعت به طول انجامید، مصوب شد برگزاری کنسرت «احسان خواجه امیری» در منطقه آزاد اروند لغو شود.

*استاندار مخالف اجرا بود

امام جمعه آبادان، با تأکید بر این که نظر استاندار خوزستان نیز بر عدم برگزاری این مراسم است، بیان داشت: امروز نیز در دیداری که با استاندار خوزستان داشتم، با اجرای این برنامه مخالف بود ؛ چرا که به عقیده آقای مقتدایی، برگزاری این کنسرت با ایام فاطمیه نزدیک بوده و اجرای این برنامه ممکن است خلاف موازین شرعی باشد.

*با کنسرت سالم مخالف نیستیم

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، با بیان این که خروجی کنسرت های اجرا شده در سالهای گذشته، بسیار نامطلوب بوده، اظهار داشت: در سالهای گذشته، همه تلاش مجموعه های فرهنگی و حوزوی این بود برگزاری کنسرت های موسیقی بدون حاشیه و با فضایی کاملا سالم برگزار شود، اما متأسفانه به دلیل این که افراد خاصی حامی و مدعوین این گونه برنامه ها بودند، خروجی سالم و صالحی به دست نمی آمد.

*اجرای کنسرت‌ها پیام فرهنگی ندارد

امام جمعه آبادان، خطاب به بانیان و مسؤولان اصلی اجرا کننده این گونه برنامه ها، گفت: معمولا افرادی که حامی و اجرا کننده این گونه کنسرت ها هستند، نه تنها نگاهشان به ایجاد فضایی مفرح برای خانواده ها نیست، بلکه در تلاش برای استفاده ابزاری از آنها در راستای کسب درآمدهای میلیاردی هستند.

*اصول اخلاقی و شرعی رعایت نمی‌شود

وی در ادامه افزود: در واقع هیچ اصولی برای بانیان این گونه کنسرت ها مهم نیست، از اصول اخلاقی و عرفی گرفته تا موازین مقدس شرع اسلام، و غالبا آنچه برای مسئولان این مراسم مهم است، کسب درآمدهای مالی است.

*چرا مسئولان مجوز می‌دهند؟

حجت الاسلام ابراهیمی پور، در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه «چرا مسؤولان مربوطه از همان ابتدا با اجرای چنین کنسرت هایی مخالفت نمی کنند؟»، گفت: مدیران اجرایی کنسرت ها در ابتدا به سراغ کسب مجوز نمی روند، آنها در گام نخست اقدام به تبلیغات گسترده در فضای شهری و فروش بلیط می کنند و پس از آن سراغ مسؤولان رفته و بیان می کنند اگر مجوز ندهید، افکار عمومی را علیه شما تحریک می کنیم؛ بر همین اساس نیز مسؤولان ذی ربط اقدام به صدور مجوز می کنند.

*با شاد کردن مردم مخالف نیستم

امام جمعه آبادان، با تأکید بر این که وجود شادی و نشاط در فضای شهری یکی از ضروریات جامعه اسلامی است، بیان داشت: بارها به مسؤولان فرهنگی در برگزاری و ارائه ایده در راستای اجرای برنامه های شاد و مفرح در سطح شهر، اعلام آمادگی کردیم و مدارس علمیه آبادان نیز، بارها به صورت خودجوش اقدام به برگزاری جشن ها در اعیاد مختلف کرده اند، اما برخی ها برگزاری مراسم های شاد و مفرح را با مسایلی دیگر اشتباه می گیرند و خیال می کنند تنها با فراهم نمودن زمینه های گناه می توان شاد بود!.

*مردم از روحانیت مطالبه می‌کنند

وی با بیان این که درخواست قشر زیادی از مردم بر لغو این گونه برنامه های گناه آلود است، اظهار داشت: هم اکنون به کرات مشاهده می شود که خانواده های مذهبی به ویژه خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، به روحانیان می‌‌گویند «مگر شما دم از امر به معروف و نهی از منکر نمی‌زنید! پس چرا نسبت به اجرای این کنسرت های موسیقی هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهید؟»؛ بر این اساس روحانیت، با پیش زمینه ای که از برگزاری این گونه کنسرت های موسیقی در ذهن داشته، اقدام به صدور بیانیه مبنی بر تعطیل کردن آنها می‌کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور، اجرای کنسرت های موسیقی را بخشی از شبیخون فرهنگی دشمن عنوان کرد و بیان داشت: دشمن با همه توان در تلاش برای منحرف کردن جوانان از راه دین و قرآن است و هم اکنون چه چیزی بهتر از کنسرت های موسیقی مجوز دار، که با خیال راحت استراتژی های خود را در قالب شعر و موسیقی به خورد جوانان دهند و آنها را آرام آرام از راه اسلام جدا کند.

ره‌‌آورد کنسرت‌های موسیقی گناه است

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، با بیان که اجرای کنسرت های موسیقی جز فساد و گناه نتیجه دیگری ندارد، بیان داشت: از آنجایی که مضرات کنسرت ها به مراتب بیشتر از فواید آن است، بهتر است عزمی ملی در راستای لغو کلیه کنسرت های موسیقی در سراسر کشور جزم شود و به طور جدی با این مهم برخورد کنند.

*باز هم با آن مقابله خواهد شد

حجت الاسلام عبدالله باوی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان، نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به اعتراضات صورت گرفته از سوی طلاب و روحانیان این مدرسه و سایر مدارس علمیه شهرستان، اظهار داشت: با توجه به این که در ادوار گذشته کنسرت های موسیقی هنجار شکن و غیر اخلاقی در منطقه آزاد اروند برگزار شده بود، این بار طلاب و روحانیان مدارس علمیه تصمیم گرفتند با همه توان از اجرای این کنسرت موسیقی جلوگیری کنند.

وی در ادامه افزود: سرانجام پس از پیگیری های انجام شده، اجرای کنسرت موسیقی «احسان خواجه امیری» از سوی اسماعیل زمانی، مدیر عامل منطقه آزاد اروند لغو شد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) آبادان، با بیان این که تجمعات و اعتراضات صورت گرفته به هیچ عنوان از سوی نهاد یا مرجع خاصی هدایت نمی شد، اظهار داشت: این تجمعات و اعتراضات به صورت کاملا خود جوش بوده و از سوی هیچ نهاد یا مدرسه علمیه ای هدایت نشده است.

حجت الاسلام باوی در پایان با بیان این که هدف طلاب از انجام این اعتراضات، صرفا انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: طلاب مدارس علمیه آبادان، با توجه به این که در ادوار گذشته شاهد برگزاری کنسرت های هنجار شکن و خلاف شرع در آبادان بودند، این بار برگزاری این برنامه را تحمل نکرده و اقدام به انتشار بیانیه هایی در محکومیت و تعطیلی کنسرت موسیقی «احسان خواجه امیری» کردند، و در آینده نیز اگر مسؤولان بخواهند به برگزای چنین کنسرت هایی مجوز بدهند، بازهم شاهد اعتراض گسترده مردم و روحانیان خواهند بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha