چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ |۲۴ محرم ۱۴۴۶ | Jul 31, 2024
کد خبر: 329671
۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
حجت‌الاسلام جمشیدی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آمار 200 هزار طلبه خواهر و برادر در کشور، برای 75 میلیون نفر جمعیت، بسیار اندک بوده و قابل توجه نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، امروز در آیین افتتاح شورای علمی - پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان قم، گفت: تمام ظرفیت‌های حوزه‌های برادران و خواهران نه‌تنها برای کل جهان، جهان اسلام یا جهان تشیع، بلکه حتی برای جمهوری اسلامی نیز کافی نیست.

 مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: آمار 200 هزار طلبه خواهر و برادر در کشور، برای 75 میلیون نفر جمعیت، بسیار اندک است و قابل توجه نیست.

وی با اشاره به وجود ده‌ها هزار سایت اینترنتی ضد شیعه که در رابطه با فرقه‌ها فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: در مقابل این سایت‌ها ما چه تعداد سایت اینترنتی برای بیان معارف شیعه داریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه، سهم حوزه‌های علمیه خواهران را در مقابله با این تهاجم سهمی ویژه دانسته و افزود: دشمن به اشکال مختلف قصد تاثیرگذاری نه تنها بردختران و زنان بلکه از طریق آنان، قصد تاثیرگذاری بر کل جامعه را دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی تصریح کرد: چه کسی جز خواهران عفیف می‌تواند پاسبان جبهه عقلانیت و ایمان در میان بانوان باشد. حرکت بانوان با ایمان می‌تواند در نسل آینده جامعه اسلامی در داخل و خارج از کشور اثرگذار باشد.

وی با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره‌های پژوهشی مشترک با برادران طلبه در سال‌های اخیر، اظهار داشت: در استان‌های مختلف تعداد شرکت‌کنندگان و حائزین رتبه‌های برتر این جشنواره‌ها از سوی بانوان، هم‌تراز یا بیش از برادران طلبه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به راه‌اندازی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم، خاطرنشان کرد: باید در قم گام‌های سریع، بلند و محکمی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تربیتی برداشته شود.

وی اظهار امیدواری کرد اولین پژوهشکده حوزه‌های علمیه خواهران در سال جاری در استان قم راه‌اندازی شود و پس از آن طی دو تا سه سال راه‌اندازی مراکز پژوهشی به سایر استان‌ها سرایت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور همچنین سهم حوزه‌های علمیه خواهران را در مقابله با تهاجم فرهنگی و دفاع از تشیع ویژه دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به فعالیت‌ها و قابلیت‌های بانوان طلبه و حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی اظهار داشت: در حال حاضر 2هزار طلبه خواهر در عرصه وبلاگ‌نویسی فعالیت می‌کنند و ما به سمتی حرکت می‌کنیم که هر خواهر طلبه شاغل به تحصیل یا فارغ التحصیل دارای یک وبلاگ باشد.

وی با بیان این که مراجع معظم تقلید، توجه و عنایت خاصی به حوزه‌های خواهران دارند، تصریح کرد: بعضی از این بزرگان، در این دیدارها، تشکیل حوزه‌های علمیه خواهران را از اوجب واجبات دانسته‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha