جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام فرحزاد

مسلمان و شیعه واقعی کسی است که بر اساس سیره عملی ائمه طاهرین (ع) حرکت کند و خود را در همه ابعاد اخلاقی، دینی، اجتماعی، سیاسی و ... در مسیر کامل اهل بیت(ع) اهل بیت (ع) باشد و از دستورات الهی عبور نکند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، ظهر امروز در جمع روزه داران، در مسجد اعظم قم، حضرت علی (ع) را اسوه تقوا ، شجاعت و صبر دانست و بر پیروی و اطاعت عملی از امام اول شعیان تاکید کرد .

وی با اشاره به این که حضرت علی (ع) حتی بعد از شهادت هم مظلوم بود، افزود: در مظلومیت ایشان همین بس که حسنین(ع) بدن آن حضرت را مانند مادرشان مخفیانه به خاک سپردند و قبر مطهر شان صد سال از بیم تخریب دشمنان مخفی ماند .

حجت الاسلام والمسلمسن فرحزاد با بیان این که شیعه و مسلمان بودن در گفتن این مطلب که "من محب حضرت علی (ع) هستم" خلاصه نمی شود، تصریح کرد: شیعه واقعی کسی است که بر اساس سیره عملی ائمه طاهرین (ع) حرکت کند و خود را در همه ابعاد اخلاقی، دینی، اجتماعی، سیاسی و ... در مسیر کامل اهل بیت(ع) اهل بیت (ع) باشد و از دستورات الهی عبور نکند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی یادآور شد: مسلمان واقعی به فرموده امیرالمومنین (ع)کسی است که در عمل به آیات قرآن بر دیگران سبقت بگیرد و اجازه ندهد دیگران که ایمان به قرآن و اسلام ندارند بر فهم، تدبر و عمل به دستورات دین، مقدم تر باشند

وی ادامه داد: مسلمان واقعی کسی است که زندگی او در عمل نمونه یک مسلمان کامل باشد و مایه زینت ائمه طاهرین(ع) باشد. جای تعجب است با این که برخی غیر مسلمانان اعتقادی به قرآن و آئیین الهی ندارند، اما در مواردی چون اسراف نکردن، نظافت و... بهتر از مسلمانان عمل می کنند!

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطر نشان کرد: مسلمان کسی است که دیگران از رفتار و گفتار او در امان باشند وک سی را مورد ظلم وستم قرار ندهد؛ زیرا ظلم و اذیت آزار از بدترین گناه به حساب می آید.

وی ، خوش خلقی با خانواده و مردم را یکی دیگر از ویژگی های شیعه و مسلمان واقعی برشمرد و ابراز داشت: مسلمان واقعی کسی است که از ظلم به زیردستان و کسانی که تحت سرپرستی او هستند، بپرهیزد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha