پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
سبک زندگی

دبير كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان فارس از اجرای طرح سبك زندگي اسلامي و مسجد محوري در 60 مسجد شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام غلامحسين نيازي با تاكيد بر محوريت مسجد در مسائل ديني و مذهبي و همچنين مسائل اجتماعي، گفت: طرح سبك زندگي اسلامي و مسجدمحوري از شهريورماه امسال در دست اجرا قرار گرفته است.

وي، هدف از پيشنهاد اين طرح از سوي كانون فرهنگي هنري مساجد را ارتقاي سطح فرهنگ ديني و شهروندي شهروندان فارسي دانست و اظهار كرد: اين طرح در طي جلسه‌اي با شوراي فرهنگي شوراي اسلامي شهر شيراز تصويب شد و اجراي آن به عهده بخش فرهنگي اجتماعي شهرداري گذاشته شد.

دبير كانون هاي فرهنگي هنري مساجد فارس از اجرايي شدن اين طرح در 60 مسجد شهر شيراز خبر داد و ابراز اميدواري كرد: با مساعدت هاي مالي، اين طرح در تمامي مساجد سطح شهر به اجرا در‌آيد.

حجت الاسلام نيازي، پيوند دادن شهروندان مسجد و ايجاد سبك زندگي مسجد محور را از برنامه هايي اعلام کرد که در دستوركار قرار گرفته است، ابراز داشت: گروه هدف اين طرح هم‌اكنون محلات و مجتع‌هاي مسكوني است.

وي افزود: كانون های فرهنگي هنري مساجد به عنوان مجري طرح، تمامي شهرونداني كه در مسجد حضور دارند را عضو اين طرح مي‌داند و برنامه‌هاي طرح براي استفاده شهروندان از طريق آگهي‌هاو رسانه‌ها به اطلاع مردم رسيده است.

دبير كانون هاي فرهنگي هنري مساجد فارس ادامه داد: معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداری اين طرح را در 7 سر فصل گسترش داد و آموزش فرهنگ شهروندي، آموزش و گسترش فرهنگ ديني و معرفي مساجد،امامزادگان و ساير اماكن مذهبي و همچنين برگزاري كارگاههاي آموزشي از برنامه‌هاي اين طرح است.

حجت الاسلام نیازی  در پایان گفت: اين طرح موقتا به مدت يكسال با همكاري کارشناسان حوزه اجتماعي و روحانيون مساجد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha