چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مکارم

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که وحشت غربی ها از وجود 20 میلیون بسیجی است گفتند: هنوز از این ظرفیت به طور کامل استفاد نشده است و باید بیش از آن استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولین سپاه استان قم ضمن تسلیت ایام عزاداری شهدای کربلا  و تبریک هفته بسیج اظهار کردند: بسیج یک مسئله بسیار مهم است و حادثه مبارکی در انقلاب بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  بیان کردند: بسیج در عمل نشان داد که اگر نبود، بسیاری از مسائل باقی می ماند و جای خالی آن احساس می شد و با توجه به آثار و برکات آن باید این تشکیلات مبارک پا برجا بماند.

این مرجع تقلید با بیان این که  وحشت غربی ها از وجود 20 میلیون بسیجی است گفتند: مسئله بسیج از مسائل رزمی هم فراتر رفته و در بخش های مختلف اجتماعی، تربیتی، هنری و .... حضور پیدا کرده است.

سه ویژگی بسیج

ایشان  با اشاره به 3 ویژگی مهم بسیج بیان کردند: جوانی، اخلاص و انگیزه 3 ویژگی مهم بسیج است  که نیروهای آماده و سرمایه های پر قیمتی را به وجود آورده است.

حضرت آیت الله مکار شیرازی با بیان این که ما از برکات اسلام چنین سرمایه ای را در اختیار داریم و باید از آن استفاده کنیم گفتند: هنوز از این ظرفیت به طور کامل استفاد نشده است و باید بیش از آن استفاده شود و در دنیا اگر یک دهم این نیرو را داشتند مطمئنا بیشتر استفاده می کردند.

ایشان  افزود: عده ای تاریخ بسیج را به زمان پیامبر(ص) بر می گردانند و لکن از آیات قرآن کریم استفاده می شود که قبل از اسلام نیز پیامبران از بسیج نیز استفاده می کردند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ابراز داشتند: در زمان حضرت نوح(ع) نیز جوانان تهی دست دور حضرت را فرا گرفتند و اصحاب کهف نیز بسیجیانی بودند که علیه ظلم قیام کردند.

تکیه پیامبران(ع) بر نیروی جوان

ایشان مطرح کردند: تکیه پیامبران(ع) بر همین نیروی جوان مخلص بوده است که ما امروز آن را بسیج می نامیم، انشاء الله این برنامه تا زمان ظهور امام عصر(عج) ادامه پیدا کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: 313 نفر از اصحاب امام زمان(عج) از فرماندهان حضرت هستند و گرنه دنیا را با این تعداد نمی توان گرفت و یاران حضرت عمدتا بسیجیان خواهند بود.

معظم له  با بیان این که مسائل آموزشی نباید در بسیج فراموش شود، ادامه دادند: بسیجیان باید از نظر رزمی همواره آماده باشند و خود را در میدان رزم ببینند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که آموزش عقیدتی در نیروهای بسیجی بسیار مهم است گفتند: یکی از جاهایی که دشمنان تلاش دارند تا به بسیج آسیب برسانند همین جا است و باید در زمینه های عقیدتی روی بسیجیان کار کرد تا از این نظر نیز بسیج شوند.

بهانه به دست دشمن ندهیم

ایشان  تصریح کردند: برنامه های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر از برنامه های اصلی بسیج است و باید با آموزش های صحیح بهانه ای به دست دشمن ندهیم.

حضرت آیت الله مکام شیرازی با بیان این که هر جمعیتی ممکن است دچار آسیب شود گفتند: باید در بسیج گروهی باشد تا آسیب ها را شناسایی کند و نگذارد این جمعیت دچار آسیب شوند.

ایشان  عنوان کردند: لازم است به چشم انتقاد نیز به بسیج نگاه کرد تا آسیب های آن را بشناسیم و آن را درمان کنیم و نگذاریم که آسیب های آن بیشتر شود.

این مرجع تقلید بیان کردند: البته درصدی از این مشکلات طبیعی است و اگر از این درصد بالاتر رود تبدیل به آسیب می شود.

نفوذی ها را باید کنار گذاشت

معظم له  با اشاره به این که باید نفوذی ها و افرادی که روح بسیجی ندارند را کنار بگذاریم اظهار داشت: اگر عیوبی در بسیج پیدا شود ضررش بیش از این است و اثرات بسیار بدی خواهد داشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که حضور بسیج در مساجد پر برکت است و البته باید بدون مشکل باشد؛ باید مراقب باشید که در مساجد اختلافی بین امام جماعت و بسیحیان به وجود نیاید و اگر پیدا شود به سرعت اصلاح گردد و یک رابطه پدر و فرزندی میان آنها وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha