جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری گفتند: این ابتکار ایران و شیعه موجب بیداری علیه تکفیر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه خبری پلیس، این مرجع تقلید در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، ضمن قدردانی از خدمات نیروی انتظامی، امنیت بیش از پیش این استان را در گرو نظارت پلیس با تقویت گشت‌های شبانه‌روزی در سطح شهر دانست و تاکید کرد: یکی از راه‌های بازدارندگی سرقت تعدد گشت‌های نیروی انتظامی است.

ایشان  دومین عامل بازدارندگی را در حوزه دستگاه قضایی خواند و تصریح کردند: امنیت مسئله‌ای حیاتی است، گمان نمی‌کنم قانون ناقص باشد و اگر هست باید در این زمینه فکری بشود تا مجازات مجرمان بازدارنده شده و مجرم دوباره به چرخه جرم برنگردد.

معظم له ضمن تاکید بر تشدید قوانین علیه مجرمان سابقه‌دار گفتند: پلیس برای گرفتن یک سارق باید چقدر وقت صرف کرده و چه بودجه‌ای هزینه کند تا وی دستگیر شود.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: وقتی می‌گویند قاضی مخیر است یعنی بر حسب مقدار جرم، یعنی مجرم کیست، جرمش چیست و همچنین زمان و مکان وقوع جرم، همه اینها در تصمیم‌گیری وی تاثیرگذار است مثلاً دستگیری در ماه رمضان و شب قدر تعزیر آن قوی‌تر و متفاوت‌تر از دیگر روزهای سال است.

ایشان  ادامه دادند: هر کدام از مجرمین به هنگام دستگیری در مواجهه با پلیس به اقداماتی همچون تهدید مأموران با چاقو، اسپری زدن و یا فرار با خودرو آن هم خلاف جهت دست زده که تمام اینها تعزیر دارد و باید در تشدید مجازات مجرم لحاظ شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری  در قم اشاره  و بر لزوم اهمیت آن تاکید کردند و گفتند: الازهر مصر که ابتکار عمل ایران و شیعه را دیده است به فکر افتاده تا کنگره تکفیری در برائت از تکفیری‌ها آن هم عجولانه و 10 روز پس از برگزاری این کنگره در مصر برگزار کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha