جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عباس کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: برای نابودی جریان تکفیر یک بسیج و عزم بین المللی از سوی علما و نخبگان جهان اسلام لازم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کعبی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که پدیده تکفیر ریشه در تفکر خوارج و وهابیت دارد اظهار کرد: تکفیری‌های این زمان، خوارج و  منافقی هستند که ابزار دست دشمنان اسلام شده و ساخته و پرداخته آن‌ها هستند.

وی با اشاره به این که جهل، کینه، حسد، ظلم و تحریک شیطان پدیده تکفیری‌ها را مانند یک فتنه پیچیده عقیدتی و مذهبی به وجود آورده است گفت: راه برون رفت از این فتنه بصیرت و آگاهی سازی مردم و هم فکری و هم اندیشی است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که تکفیری‌ها نه به جهان تسنن  و نه به جهان تشیع تعلق دارند و به هر دو ضربه می‌زنند تصریح کرد: توحید و تقریب مذاهب اسلامی، اتحاد نخبگان و علمای اسلام، توجه به تبلیغ هدفمند با رویکرد بین المللی و استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی جهان اسلام اعم از سنی و شیعی می‌تواند در نابودی تکفیری‌ها کمک کند.

وی ابراز داشت: برای نابودی جریان تکفیر یک بسیج و عزم بین المللی از سوی علما و نخبگان جهان اسلام لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین کعبی برگزاری کنگره جهانی خطر جریان تکفیری در قم را بسیار مهم دانست و گفت: این حرکت مراجع تقلید در قم آمادگی و استعداد مرجعیت را برای نابودی این جریان نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: تکفیری‌ها دین و مذهب ندارند و با جهل و خشونت و خون آشامی همراه هستند و همه باید تلاش خود را انجام دهند تا آن‌ها را منکوب کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha