جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آصفی

حوزه/ آیت الله آصفی گفت: یکی از وظایف و رسالت های مهم همه ما در زندگی آن است که پیش ازاینکه قضاوت رابه تاریخ واگذار کنیم خودمان رودر روی افراد معاصر، نسل گذشته خود را مطرح کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله آصفی پیش از ظهر امروزدر  کنگره تکریم از ایشان در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم  با تواضعی مثال زدنی اظهارکرد: یکی از نکات بسیار مهمی که باید به آن توجه کنیم آن است که امروز در عصر جهش های تاریخی هستیم که شاید 500 سال است چنین عصری را تجربه نکردیم.

وی ادامه داد:  امروز شیعیان با جهش های عظیم فرهنگی و سیاسی برخوردارند، روحانیت هم باید در این سطح جهش های متقابلی داشته باشد و این جهش ها با استفاده از تجربیات دیگر امکان پذیر است و این همایش ها اگر از مصداق آن بگذریم چنین کارکردی دارد.

وی ادامه داد: من خود را اسوه نمی دانم، بلکه درس عبرتی برای جوانان هستم که در سن بالا از عمر گذشته خود نادم نباشند.

وی افزود: در سالهای پایانی عمر خود تنها کالایی که در این عمر به دست آورده ام امید به لطف و کرم الهی است و مطمئن هستم که با این کالا خداوند دست ما را خواهد گرفت.

این عالم  حوزه علمیه نجف، تصریح کرد: برگزاری این همایش ها به طور کلی بسیار مفید است و در این بین می توان از تجربیات علما و کسانی که در عمر خود پیروزی ها و شکست هایی را داشته اند استفاده کرد.

وی گفت:  تنها توفیقات مفید نیستند، بلکه خیلی از اوقات شکست ها نیز می تواند برای جوانان عامل تجربه ای باشد که دیگر از نقطه صفر شروع نکنند و تکرارکننده نقاط ضعف نباشند.

آیت الله آصفی اظهارکرد: روحانیون باید بدانند که در دو جهت رابطه دارند که اولی رابطه با دین خدا و ارزش های الهی است که در این زمینه باید مراقب رفتارهای خود باشند؛ زیرا مشکلات و خطاهای آنها برای اسلام گران تمام می شوند.

وی گفت: دومین رابطه ای که علما دارند رابطه آنها با محیط وسیع جهانی است و جوانان باید در این زمینه الگو و اسوه خود را از علما و بزرگان حوزه برگزینند.

آیت الله آصفی یادآورشد: یکی از وظایف و رسالت های مهم همه ما در زندگی آن است که پیش ازاینکه قضاوت رابه تاریخ واگذار کنیم خودمان رودر روی افراد معاصر، نسل گذشته خود  را مطرح کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha