جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی نژاد مجمع طلاب

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: اعضای مجمع نمایندگان طلاب وفادار به جمهوری اسلامی و سرباز ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری هستند و به این سربازی خود افتخار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد عصر امروز در جلسه اعضا مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد ضمن خیر مقدم به حاضرین در این جلسه اظهار کرد: مجمع نمایندگان طلاب در سال 68 به فرمان امام (ره) در قالب منشور روحانیت توسط جامعه مدرسین تشکیل شد.

وی با  بیان این که اعضای این مجمع در هر دوره با رأی مستقیم طلاب به مدت چهار سال انتخاب می‌شوند گفت: دوره هفتم مجمع نمایندگان طلاب هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی رشد قابل‌توجه ای داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: اعضای مجمع نمایندگان طلاب وفادار به جمهوری اسلامی و سرباز ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری هستند و به این سربازی خود افتخار می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نژاد بیان کرد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم دارای 12 کمیسیون است که اتاق‌های فکر حوزه هستند و در هر کمیسیون مأموریت‌های ذاتی حوزه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  برای اداره مجمع یک هیئت مدیره پنج نفره انتخاب می‌شوند گفت: مجمع در این 27 ساله 50 طرح مصوب را به مدیریت حوزه ارجاع داده است و اکثر آن‌ها در حال اجراشدن است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: بررسی و شناسایی چالش‌های پیش روی حوزه‌ها و روحانیت برای طرح پیشنهادات اجرایی، ارتباط با بزرگان حوزه، بهره‌گیری از رهنمودهای بزرگان برای شکوفایی مجمع و حوزه‌های علمیه از وظایف این مجمع است.

وی با بیان اینکه مجمع در سال حداقل 20 بار اقدام به برگزاری جلسه می‌کند ابراز داشت: بزرگ‌ترین ویژگی مجمع نمایندگان طلاب این است که برخاسته از رأی مستقیم حوزویان و حضور مستقیم در حوزه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نژاد گفت: برگزاری جلسات ماهیانه با روحانیون و طلاب، نظارت بر امور اخلاقی طلاب، پیگیری و رفع مشکلات درسی و معیشتی طلاب و همکاری با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها در معرفی فضلا برای ائمه جمعه شهرستان‌ها و رصد و پیگیری جریان‌های سیاسی و مذهبی در مناطق از جمله وظایف هر کدام از نمایندگان است.

وی با بیان این که پیگیری مطالبات رهبری از حوزه مهم‌ترین وظیفه اعضا مجمع نمایندگان طلاب و فضلا است مطرح کرد: از رئیس دفتر مقام معظم رهبری تقاضا داریم که وقت مناسبی را برای ملاقات اعضا مجمع با مقام معظم رهبری اختصاص دهند تا اعضا مجمع به یکی از آرزوهای خود دست یابند.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha