جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعادت

حوزه/ ایشان از بدو راه اندازی دفتر آیت‎الله العظمی مکارم شیرازی در اصفهان، به عنوان رئیس دفتر این مرجع تقلید به فعالیت پرداختند.

فرزند مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علي سعادت، مسئول دفتر حضرت آيت الله مكارم شيرازي در اصفهان، در گفتوگو با خبرنگار «حوزه»، اظهار کرد: پدرم متولد 1320 بود و سال 33 وارد حوزه علمیه اصفهان شده و در مدرسه صدر بازار مشغول به تحصیل شد.

علیرضا سعادت افزود: ایشان زیر نظر اساتیدی همچون آیت الله ادیب، آیتالله خادمی، آیتالله صادقی، آیتالله صافی اصفهانی، آیتالله بهبهانی و در اواخر نیز زیر نظر آیت الله مظاهری به تحصیل علم پرداختند.

وی ادامه داد: مرحوم والد به کسب سمت سیاسی و دولتی تمایلی نداشتند با این که پیشنهاداتی به آنها میشد ، اما در جریانات انقلاب در منطقه جرقویه  مرشد مردم بودند ومردم را هدایت میکردند، مبارازاتی علیه رژیم داشتند. همچنین

در حوزه اصفهان و مدرسه صدر بازار، در فقه و اصول استاد بودند و اهتمام فراوانی به تربیت طلاب داشتند.

فرزند مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سعادت اضافه کرد: ایشان از بدو راه اندازی دفتر حضرت آیتالله مکارم شیرازی در اصفهان به عنوان رئیس دفتر این مرجع تقلید به فعالیت پرداختند.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سعادت، بیان داشت: این عالم فقید از لحاظ اخلاقی الگو بودند، ساده زیستی، تقوا و نماز اول وقت را ترک نمیکردند و همیشه به نماز اول وقت تاکید داشتند.

سعادت خاطرنشان کرد: مرحوم والد بر مبارزه جوانان با تهاجم فرهنگی تأکید داشت و به آنان توصیه می کرد که مراقب حیله دشمنان باشند.

فرزند مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سعادت ادامه داد: ایشان در منطقه جرقویه دو مسجد و یک غسالخانه احداث کرده و در انجام امور خیر و کمک به فقرا اهتمام زیادی داشتند.

وی به روحیه ولایت پذیری حجت‌الاسلام والمسلمین سعادت اشاره کرد و بیان داشت: ایشان معتقد و پیرو به ولایت فقیه بودند و به مردم سفارش می کردند که پشتیبان ولایت فقیه باشند.

خاطرنشان می شود، مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سعادت، امروز از ساعت 14 الي 16 با حضور علما و روحانيون، در خيابان جي، مسجد روح الله برگزار مي شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha