شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 340084
۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
صدا و سیما

حوزه/ رئیس دانشکده صدا و سیمای قم، از پذیرش طلاب در این دانشکده برای نظارت بر نقش های روحانیون در سیما از طریق آزمون اختصاصی خبرداد.

به گزارش خبرگزای «حوزه»، رئیس دانشکده صدا و سیمای استان قم، امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دانشکده صدا و سیمای استان قم  با هدف تامین نیروهای متعهد و متخصص در رسانه ملی تاسیس و فعالیت خود را با پذیرش طلاب و فضلای حوزه آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه این دانشکده صرفا در زمینه تحصیلات تکمیلی فعالیت می کند، افزود: این دانشکده ، دانش پژوهان خود را صرفا از میان طلابی که سطح دو حوزه را به اتمام رسانده اند، پذیرش می نماید.

احمد پهلوانیان، با یادآوری این مطلب که از سال 76 تا کنون بالغ بر 200 دانش پژوه از این دانشکده فارغ التحصیل شده اند، اذعان داشت: این افراد عمدتا در رسانه ملی و نهادهای وابسته به آن مشغول به خدمت شده اند.

وی گفت: هم اکنون دراین دانشکده، دانش پژوهان در رشته های تولید سیما، ادبیات نمایشی با گرایش فیلمنامه نویسی، دین و رسانه و پژوهش درارتباطات به تحصیل مشغول هستند.

به گفته پهلوانیان، هم اکنون دراین دنشکده بالغ بر 300 دانش پژوه در حال تحصل اند که از این تعداد 75 نفر ورودی امسال هستند.

وی  در ادامه سخنان خود  از پذیرش این دانشکده از طریق آزمون اختصاصی خبرداد و ابرازداشت: دانشکده صدا و سیما قم با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال تحصیلی 95-1394 از طریق آزمون اختصاصی در سه رشته " تولید سیما، علوم ارتباطات اجتماعی و ادبیات نمایشی" از بین براداران طلبه حوزه های علمیه سراسر کشور دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشکده  صدا و سیمای قم افزود : علاقه مندان به تحصیل در این دانشکده تا 15 آذرماه سال جاری مهلت دارند، تا برای آزمون این دانشکده از طریق سایت www.qiu.ir  اقدام به ثبت نام نمایند.

وی گفت: داشتن مدرک تحصیلی سطح دو حوزه علمیه یا کارشناسی مراکز مورد تأیید حوزه علمیه قم، وموفقیت در آزمون کتبی و شفاهی «منابع پیشنهادی رشته‌ها»  از شرایط اختصاصی شرکت در این آزمون است.

به گفته پهلوانیان، آزمون اختصاصی این دانشکده 12 دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی در قم خبرداد و گفت: این جشنواره در دو بخش کلی مقابله با تکفیر و افراطی گری و وحدت جهان اسلام برگزار در دی ماه در دانشگده صدا سیمای قم برگزار می شود.

رئیس دانشکده  صدا و سیمای قم، با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 اثر از کشورهای مختلف به این جشنواره رسیده افزود: 15 آذرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha