شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مرعشی

حوزه/ مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله سید شهاب الدین مرعشی‌نجفی پنجشنبه در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  مراسم گرامیداشت این مرجع فقید با حضور علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم عالم دوست قم،  پنجشنبه  6 آذرماه جاری  از سوی بیت معظم له بعد از نماز مغرب و عشا در حسینه آیت الله مرعشی نجفی  برگزار می‌شود  که  حجت الاسلام والمسلمین عبدالله  فاطمی‌نیا از خطبای حوزه علمیه سخنرانی خواهد کرد.

خاطرنشان می شود: آیت‌الله مرعشی نجفی در سال 1315 هجری قمری در خانواده‌ای مذهبی  و علم و فقاهت در نجف اشرف دیده به جهان گشود، تحصیلات مقدماتی حوزه را نزد خاندان خویش فرا گرفت و پس از آن وارد مدارس جدید غیر حوزوی شد و علوم ریاضی، هندسه، جغرافی و دیگر علوم رایج را با نمرات بسیار عالی به پایان رساند.

وی پس از فراگیری مقدمات علوم اسلامی در نجف اشرف، در درس خارج فقه و اصول آقا ضیاء عراقی و شیخ احمد کاشف الغطا حاضر شد و از محضر آنان بهره‌های فراوان برد.

حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی همچنین از محضر اساتیدی مانند حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی بهره برد و در سن 27 سالگی به اجتهاد رسید و اجازه اجتهاد را از برخی مراجع عظام تقلید مانند آقاضیاء عراقی، سید ابوالحسن اصفهانی و شیخ عبدالکریم حائری یزدی دریافت کرد.

این عالم فرزانه شهریور 1369 پس از تحمل بیماری در شهر مقدس قم دعوت حق را لبیک گفت و در محل کتابخانه خود به خاک سپرده شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha