جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روحانیون

حوزه/ همایش دانش افزایی سه روزه مدیران مدارس حوزه‎های علمیه کشور با حضور آیت الله حسینی بوشهری در مجتمع گل نرگس جمکران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه،» در ابتدای این مراسم حجتالاسلام والمسلمین فرحانی معاون آموزش حوزههای علمیه با اشاره به اهمیت مدیریت در حوزه، گفت: هر کاری با نظم و انظباط و برنامه به هدف خود میرسد که این دو نیز در پوشش مدیریت قابل تحقق است.

وی افزود: خلا فعالیتهای آموزشی در حوزه مدیریت حوزوی از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد و از این رو است که باید دورههای تخصصی تربیت مدیر نیز در حوزه ایجاد شود.

پس از وی آیتالله سید هاشم حسینی بوشهری نیز در سخانی گفت: خروجی مدارس علمیه باید طلاب متخلق عالم و عامل باشد؛ یکی از مهمترین نیازمندیهای عمومی طلاب تکمیل آموزشهای قرآنی در سنین پایه است؛ مدیران باید به گونهای مدیریت کنند که طلاب در هر سطحی از توانمندی بالایی در قرآن و مباحث مرتبط با قرآن و احکام برخوردار باشند؛ طلاب باید از همان ابتدا در عرصه لحن و تجوید و تصحیح الصلوه و قرائت تکمیل شوند و بعد دروس دیگر را در کنار آن فرابگیرند زیرا جامعه از ما انتظار دارد که خروجی ما در ابتدا هم احکام را بلد باشد و هم بتواند نماز جماعت به پا دارد.

گفتنی است این دوره سه روز از امروز در قالب دو گروه الف شامل استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، بوشهر، تهران، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس و سیستان و بلوچستان و همچنین گروه ب شامل لرستان، مازندران، مرکزی، کاشان، بابل، هرمزگان، همدان، کرمانشاه، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد ویزد به مدت سه روز آغاز شده است.

برگزاری کلاس هایی تخصصی از جمله مهارت های تدریس، مدیریت تربیت تهذیبی، ارزیابی و نظارت، مدیریت مشاوره ا خلاقی، آموزش موقع برنامه های مورد نیاز، مدیریت برنامه ریزی آموزشی، مدیریت پژوهش و آموزش های کلان مدیریتی با حضور اساتید برجسته حوزه از جمله بخش های این دوره  است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha