شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر حمید خویی

حوزه/ سوگند می خورم که حضرت آیت الله خویی(ره) کوچکترین قدمی برای کسب مرجعیت بر نداشت، بلکه مرجعیت به سراغ ایشان آمد و این جمله را بارها خودشان فرموده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خوی، دکتر سید حمید خویی، نوه آیت الله العظمی خویی،پیش از ظهر امروز درکنگره بزرگذاشت این عالم جلیل القدر در شهرستان خوی، عنوان کرد و گفت: بندگی مختص خداوند و تسلیم در برابر حضرت حق، حضرت آیت الله خویی(ره) و امثال ایشان را به انسان های سرافراز و عزت مندی تبدیل کرد که امروز پس از سال ها، برای تکریم ایشان مراسم بزرگداشت برگزار می گردد.

 وی با بیان این که حضرت آیت الله خویی(ره) به نیکی در یافت که بزرگی انسان در بندگی خدا است، تصریح کرد:  امروز جامعه امروز به الگو گیری از بزرگان دین نیاز دارد.

نوه حضرت آیت الله خویی(ره)، ملاک های انتخاب آن مرجع فقید را در همه امور، خدایی دانست و ابراز داشت: تمام تلاش ها، شب زنده داری ها و اقدامات ایشان خدایی بود.

دکتر خویی، تواضع و فروتنی را از دیگر ویژگی های بارز آن عالم جلیل القدر عنوان کرد و افزود: من به عنوان عضو خانواده ایشان، سوگند می خورم که کوچکترین قدمی برای کسب مرجعیت بر نداشت، بلکه مرجعیت به سراغ ایشان آمد و این جمله را بارها خودشان فرموده بودند.

وی یادآور شد: قبل از مرجعیت، ایشان زعیم حوزه علمیه نجف بودند و این مطلب را بارها آیت الله حکیم یادآور شدند و این مسئله تکلیفی از ناحیه بندگی خدا بود.

دکتر خویی، پدر بزرگ خود را دانش آموخته مکتب حضرت علی (ع) خواند و گفت: علمایی بزرگی چون حضرت آیت الله خویی به عنوان دانش آموختگان مکتب امام علی(ع)، بنده مخلص خدا بودند و از این مسیر بود که به مرجعیت شیعه رسیدند و با وجود مرجع تقلید بودن و مشغله زیاد، هرگز وظایف بندگی خدای متعال را از یاد نبردند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha