شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نماز جمعه

حوزه/ نمازهای پنج گانه به صورت جماعت در حرم اقامه می شود و در طول درگیری ها نماز جمعه برپا بود و حتی یک هفته تعطیل نشد.

تولیت و امام جمعه حرم مطهر حضرت رقیه (س) در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به امنیت حاکم بر اماکن مذهبی دمشق گفت: به لطف خدا جوانان غیور سوری دشمن را از اماکن مذهبی دور کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ نبیل حلباوی  افزود: درنتیجه این فعالیتها دشمن ضربه های سنگینی خورده و امنیت برقرار است.

تولیت حرم مطهر حضرت رقیه (س)  ادامه داد: مردم به زیارت این حرم ها و مراقد می روند و به بهترین شکل ممکن نیازهای روحی خود را برطرف می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت حرم حضرت رقیه را با توجه به قرار گرفتن در کنار بازار (سوق الحمیدیه) و احتمال سوء استفاده گروه های تروریسیتی چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: اکنون وضعیت به گونه دیگری است و تمام ورودی ها و محوطه های اطراف حرم امن شده است.

وی افزود: نمازهای پنج گانه به صورت جماعت در حرم اقامه می شود و گاهی در شب به جهت احتیاط و اطمینان بیشتر درب های حرم را می بندیم. نماز جمعه در طول درگیری ها نماز جمعه برپا بود و حتی یک هفته تعطیل نشد.

تولیت حرم مطهر حضرت رقیه (س) در ارزیابی اوضاع کنونی سوریه گفت: آنچه بر سر کشور ما آمده نتیجه هجوم کشورهایی است که خود را ابرقدرت می دانند.

وی افزود: اگر دنبال ریشه و منشا این حملات باشیم دائما دست صهیونیست را خواهیم یافت چون آنچه اتفاق می اقتد قطعا به نفع صهیونیست هاست.

حجت الاسلام والمسلمین حلباوی با بیان اینکه در عرصه حملات زمینی نقشه دشمن تا حد زیادی شکست خورده است گفت: مردم سوریه امیدوار به یاری خداوند هستند البته حل کامل این بحران نیازمند صبر و برنامه ریزی است.

 

انتهای پیام 20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha