پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقتدایی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه گفت: دستگاه قضایی بدون ملاحظه و رعایت جایگاه اشخاص مجرم به مجازات اعمال وی اهتمام داشته باشد.

آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مرقومه صادر شده از مقام معظم رهبری به «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از سال های گذشته در خصوص مبارزه با فساد حساسیت داشته و در این زمینه تاکیداتی نیز داشتند و از مسئولان می خواستند که مبارزه با فساد را جدی گرفته و به طور گسترده در همه ابعاد توسعه دهند.

دادستان سابق کل کشور تصریح کرد: متاسفانه آن گونه که باید به این فرمایش جدی و موکد مقام معظم رهبری پاسخ مناسب داده نشده است تا اینکه روز گذشته طی صدور مرقومه ای به «همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد» در حد کامل مطلب را برای همگان تبیین و گلایه کردند که چرا وضعیت مبارزه با فساد باید این گونه باشد و مبارزه جدی صورت نگیرد؟

*وجود فساد برای نظام رنج آور است

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: نظام جمهوری اسلامی از وجود مفاسد گوناگون رنج می برد و این مسئله از پیشرفت نظام تقریبا جلوگیری کرده است.

آیت الله مقتدایی با اشاره به مصادیق فساد در جامعه، اظهار داشت: قاچاق مواد مخدر فساد بالایی است که جان افراد جامعه را نشانه گرفته و انسان های مفید را به انسان های از بین رفته تبدیل می کند.

*فساد مانع پیشرفت نظام است

عضو خبرگان رهبری افزود: همچنین وجود گران فروشی، کم فروشی و تقلب اجناس تولیدی در عرصه تجارت و مفاسد اقتصادی در ادارات از دیگر مصادیق فساد در جامعه هستند که وجود آن ها مانع پیشرفت نظام است.

دادستان سابق کل کشور با تاکید بر اینکه وجود فساد، یک ننگ برای نظام الهی و جمهوری اسلامی است، ابراز داشت: حتی وجود یکی از این مفاسد نیز برای نظام ما زیاد است چه برسد به اینکه مفاسد به طور گسترده در جامعه باشد.

*عزم مسئولان برای مبارزه با فساد

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: احتمال می دهم مسئولان بزرگوار نظام، روئسای سه قوه و مسئولان دیگر هیئت دولت و دستگاه قضایی به این نتیجه رسیدند که فرمایش مقام معظم رهبری را در خصوص مبارزه با فساد جدی بگیرند.

رئیس سابق دیوان عالی کشور ابراز امیدواری کرد: ان شاالله ریاست محترم جمهور و رئیس محترم قوه قضائیه با اراده ای جدی دست به دست یکدیگر داده و از زیرمجموعه های خود بخواهند با مفاسد برخورد قاطع کرده و مفسدین را به سزای اعمال برسانند.

نائب رئیس جامعه مدرسین، همچنین در پایان خواستار معرفی مفسدین از سوی نهادهای اجرایی به دستگاه قضایی شد و ابراز داشت: دستگاه قضایی بدون ملاحظه و رعایت جایگاه اشخاص به مجازات اعمال وی اهتمام داشته باشد تا یک نظام جمهوری اسلامی پاک و بدون آلودگی در آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha