جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کسرایی

حوزه/ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا از گنجینه ها و ذخایر علمی حوزه های علمیه بهره برداری کند و این مسئله در راستای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سالار کسرایی ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه با بیان این که به دنبال ارتقای کیفی و کمی دانشگاه هستیم، اظهار داشت: باید سطح علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه را به لحاظ کیفی ارتقا دهیم، چرا که دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه باید توان کار و ارائه خدمات در جامعه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: صرف داشتن مدرک، دردی از جامعه را دوا نمی کند و متاسفانه روند کلی آموزشی کشور به سمت کمیت گرایی پیش رفته است.

*دانشگاه باید تربیت ساز باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان این که بخش عمده کار ما اهتمام به امور فرهنگی است، ابراز داشت: وظیفه دانشگاه فقط پیگیری امور علمی و پژوهشی نیست، چرا که دانشگاه باید تربیت ساز باشد.

کسرایی افزود: بر این اساس معاونت فرهنگی در دانشگاه تعریف شده است که برنامه های مختلف فرهنگی را پیش بینی و اجرایی کند.

*به دنبال رابطه سازمانی با حوزه هستیم

وی با اشاره به ضرورت تعامل حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: از روزی که به قم آمدم به دنبال ایجاد یک رابطه سازمانی و تعریف شده با حوزه علمیه به عنوان مرکز علمی و فرهنگی بزرگ در کشور هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به تدوین پیش نویس تفاهم نامه بین حوزه های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت این واحد دانشگاهی به عنوان طرح پایلوت، ابراز داشت: بر اساس این تفاهم نامه، همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه های علمیه صورت می گیرد تا دو نهاد از خدمات یکدیگر استفاده کنند.

کسرایی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا از گنجینه ها و ذخایر علمی حوزه، بهره برداری کند و این مسئله در راستای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی همچنین از برگزاری مسابقات قرآن و عترت با حضور هزار دانشجو خبر داد و گفت: حفظ و ارتقای شئونات دینی و پیگیری امور فرهنگی و تربیتی از دیگر برنامه ها خواهد بود.

*به حفظ شئونات دینی تاکید داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم همچنین تدفین دو شهید گمنام در این دانشگاه را مایه افتخار دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از واحدهای دانشگاهی است که به حفظ شئونات دینی اهتمام دارد و بر این زمینه نیز تاکید دارد.

کسرایی همچنین از تدوین برنامه فرهنگی خبر داد و گفت: دانشگاه در راستای ارتقای تربیتی و فرهنگی دانشجویان و آشنایی با فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش خواهد کرد.

وی در پایان با بیان این که دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم سمینار اخلاق پزشکی را در راستای ترویج اخلاق در جامعه پزشکی برگزار کرده است، ابراز داشت: این دانشگاه از امکانات ورزشی خوبی برخوردار است و این امکانات می تواند در خدمت بخش فرهنگی و تربیتی دانشجویان باشد.

انتتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha