پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تحمیل بر نفس

حوزه/ کتاب« روش تربیتی تحمیل بر نفس در منابع اسلامی» به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه منتشرشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب « روش تربیتی تحمیل بر نفس در منابع اسلامی» با هدف زدون صفات ناپسند باطنی و جایگزین ساختن حالات مطلوب، بر اساس آموزه های اسلامی و دینی انتشار و در اختیار طلاب و پژوهشگران قرار گرفته است.

برپایه این گزارش، «تحمیل بر نفس» یکی از روش های تربیتی اسلام است که در آن، باطن انسان توسط ظاهر وی ساخته می شود. بر اساس این روش تربیتی، انجام یا ترک برخی از رفتارهای ظاهری ، می تواند صفات مطلوبی را در باطن انسان ایجاد و یاخصوصیات نامطلوبی را از باطن او برطرف کند.

در بخشی از این کتاب آمده است:« در روش تحمیل برنفس، اصل تربیتی «ظاهرسازی » که مبتنی بر مبنای "تاثیر ظاهر بر باطن" می باشد، مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس این اصل تربیتی، یکی از راه های ایجاد تحول در باطن آن است که در ظاهر فرد دست کاری صورت پذیرد.»

این گزارش می افزاید: این کتاب در چهار فصل اصلی، تعریف روش تحمیل بر نفس، اهمیت و انواع روش، آثار روش تربیتی تحمیل بر نفس و  شرایط تاثیرگذاری روش، تدوین شده است.

گفتنی است: این کتاب توسط، دفتر مدیریت مطالعات تربیتی و فرهنگی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه تدوین و  توسط حجت الاسلام و المسلمین هادی حسین خانی به رشته تحریر در آمده است.

قابل ذکر است: علاقه مندان به این کتاب نفیس که توسط سازمان چاپ و انتشارات اوقاف در پنج هزار  نسخه چاپ شده است، می توانند جهت تهیه آن به سایتwww.tahzib-howzeh.ir  و یا www.fm24.ir  مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 09190658050یا 02537841162 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha