پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدی اوقاف

حوزه/ ازعلما، بزرگان، اندیشمندان و فرهیختگان حوزه های علمیه می خواهیم در بحث تحول اقتصادی دربهره وری و احیای موقوفات و بحث تحول درمدیریت و منابع انسانی موقوفات، سازمان اوقاف و امورخیریه را کمک نموده و نظرات و دیدگاه های تخصصی خود را بیان کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه ازتهران، حجت الاسلام  والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشوردرجمع خبرنگاران رسانه ها با تشریح فعالیت ها و دستاوردهای سازمان اوقاف و امورخیریه در سال جاری و همچنین برنامه های هفته وقف گفت: برنامه های هفته وقف امسال با اتفاق خجسته و مبارک دیدار با مراجع عظام تقلید و برگزاری همایش وقف و حوزه های علمیه رقم خورد که دستاوردهای بسیاری را نیز نصیب ما نمود.

پایان نامه ورساله های حوزوی مرتبط با وقف حمایت می شوند

وی ادامه داد: ازآنجایی که طلاب فاضل حوزه های علمیه همواره درترویج فرهنگ وقف درجامعه نقشی اساسی و تاثیرگذار را ایفا نموده اند برآن هستیم تا پایان نامه و رساله های برترحوزوی در بحث وقف را مورد حمایت جدی خود قراردهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به حضورمستمرطلاب در برنامه های تبلیغی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: دربرنامه های فرهنگی سازمان تنها درماه مبارک رمضان 755 مبلغ حوزوی برای تبلیغ احکام نورانی اسلام اعزام شدند، همچنین درعرصه فرهنگی هم 2371 بقعه آرامش بهاری و خیمه های معرفت درایام تعطیلات نوروزامسال برگزارشد که برای اجرای این طرح 2هزار و یکصد روحانی به مناطق مختلف اعزام شده و برنامه های متنوع فرهنگی متناسب با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را اجرا نمودند.

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه افزود: درطرح نشاط معنوی که در1566 بقعه کشوربرپاشد ازوجود پربرکت 1600 روحانی فاضل درمناطق مختلف بهره بردیم که البته درطرح های جشن ولایت ازقربان تا غدیر، طرح بصیرت عاشورایی محرم و صفرو سایر طرح های فرهنگی نیز از روحانیون و طلاب برجسته و متخصص فرهنگی استفاده شده است.

وی در ادامه مهمترین آثار و کارکرد وقف را تمدن سازی دینی ، الهی و فرهنگی عنوان کرد واظهارداشت: وقف کارکردهای مذهبی ، دینی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی بسیاری دارد و بزرگترین سرمایه ملت محسوب می شود لذا در نگاه کلان ، وقف یکی از احکام مترقی و پیشرفته الهی برای تمدن سازی و ایجاد فرهنگ الهی است که متاسفانه چون این نعمت الهی در اختیار ماست کمتر قدرش را می دانیم.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد:علما و روحانیون  حوزه های علمیه و اساتید دانشگاهی به سنت حسنه وقف به عنوان یک حکم الهی برای تمدن سازی بشریت نگاه کنند و به آن بپردازند چراکه به وقف از ابعاد مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اخلاقی و فرهنگی به خوبی می توان پرداخت.

 رئیس سازمان اوقاف وامورخیریه با اشاره به کارکرد های دینی و مذهبی وقف گفت:امام حسین علیه السلام در روز دوم محرم سال 61 ، زمانی که وارد سرزمین کربلا شدند و به اهل بیت فرمان برپایی چادر و استقرار دادند و پس ازآن تمامی زمین های اطراف حرم را خریداری کردند و برای زوار و عاشقان خود وقف کردند و یکی از آثار و برکات این وقف آن است که می بینیم بعد از 1400 سال همچنان حرم مطهر امام حسین (ع) برپاست و مورد توجه و عنایت ارادتمندان و عاشقان این امام بزرگوار است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی مهم ترین رسالت و فعالیت سازمان متبوعش را اجرای امینانه نیات واقفین عنوان کرد و افزود: اجرای امینانه نیات واقفان اولین اقدام سازمان اوقاف است که بر اساس اسناد بالادستی این سازمان که همان وقفنامه هاست، پرداخته شد که همان وظیفه شرعی و قانونی سازمان است تا به مواردی که واقفان در وقفنامه ها به آن پرداخته اند ، بصورت امینانه عمل کنند.

اربعین امسال مهم ترین همایش  عظیم تاریخی بود

 نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین با تسلیت ایام اربعین حسینی،اظهارداشت: اجتماع باشکوه اربعین امسال، نمادی ازقدرت اسلام،امام حسین علیه السلام، فرهنگ عاشورا ، جایگاه رفیع شهدای کربلا، اهل بیت امام ومودت نسبت به اهل بیت بود چراکه این اربعین است که اهداف قیام سیدالشهداء از 1400 سال پیش تاکنون را تبیین و اطلاع رسانی می کند.

وی با انتقاد ازعدم اطلاع رسانی و پوشش خبری این مراسم عظیم گفت: علیرغم ادعاهای رسانه های غرب مبنی برآزادی و دموکراسی، خبرگزاری های غربی دربرابر این همایش خودجوش جهان اسلام سکوت کردند و حاضر نشدند اخبار آن را منعکس کنند ، در حالی که اگر کوچک ترین برنامه ای داشته باشند ، با اطلاع رسانی آن ، گوش جهانیان را کر می کنند.

 رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اهداف والای قیام و نهضت بزرگ و عالم گیر عاشورا گفت: اهداف عاشورا الگویی برای نه تنها مسلمانان بلکه کل بشریت است و این الگو سرمشقی بزرگ برای آزادی خواهان و پیروان راه حق و حقیقت به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید برعدم توفیق دشمن در بازنگاه داشتن شیعیان ازرفتن به زیارت و مراسم پیاده روی روزاربعین اظهارداشت: دشمنان با جوسازی ها و فعالیت های مذبوحانه خود بنا داشتند تا زوار و عاشقان امام را به لحاظ روحی  و روانی متزلزل کرده و با ایجاد رعب و وحشت مانع حضور آن ها درمراسم امسال شوند اما علی رغم همه این اقدامات ، امسال مراسم اربعین حسینی با شکوه تر از هرسال برگزار شد و جمعیتی بیشتر ازسال های فبل به زیارت امام حسین علیه السلام نائل گشتند.313/34

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha