سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مقتدایی

حوزه/ رئیس انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه گفت:برای تأمین منابع مالی مورد نیاز توسعه حوزه ها، در محضر مقام معظم رهبری فعالیت انجمن خیرین حوزه های علمیه مطرح شد که مورد تأیید ایشان قرار گرفت و مراجع تقلید نیز این طرح را تأیید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله مرتضی مقتدایی، ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه، با تشریح فعالیت های انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه و  با اشاره به مدیریت خود در حوزه های علمیه گفت: در این مدت، سفرهای متعددی به استان های کشور انجام شد و  مدیریت های استانی حوزه های علمیه راه اندازی گردید.

مدیریت‌های استانی با قم تعامل خوبی دارند

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به راه اندازی مدیریت حوزه در 26 استان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان مربوطه افزود: در این مدت تعاملات و ارتباطات خوبی میان حوزه علمیه قم و دیگر حوزه کشور برقرار شد.

وی با بیان این که بر اساس بررسی های انجام شده، نیاز به حضور روحانیون در عرصه تبلیغ، اقامه نماز جماعت، تدریس در حوزه و... در برخی استان ها و شهرستان ها به شدت مطرح بود و در برخی از روستاهای محروم بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران، هیچ روحانی ای در آن منطقه حضور نداشته است.

وی با اشاره به چشم انداز 1404، جمعیت ایران صد میلیون در نظر گرفته شده است که حوزه ها باید متناسب با آن روحانی تربیت کند، افزود: تربیت این تعداد روحانی نیازمند کارهای زیرساختی و گسترده ای است تا این مطالبه تحقق یابد.

رئیس انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه درباره برنامه حوزه در جذب بیشتر طلاب اشاره کرد و گفت: در عرصه جذب طلاب، محدودیت های امکاناتی و مکانی فراوانی وجود دارد؛ بسیاری از مدارسی که در حال حاضر در اختیار حوزه است، نیازمند بازسازی و تجهیز دارد.

انجمن مورد تایید رهبری و مراجع است

وی ادامه داد: در این راستا، برای تأمین منابع مالی مورد نیاز، در محضر مقام معظم رهبری فعالیت انجمن خیرین حوزه های علمیه مطرح شد که مورد تأیید ایشان قرار گرفت و مراجع تقلید نیز این طرح را تأیید کردند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به دعوت از برخی خیرین برای راه اندازی این انجمن گفت: زمانی که خیرین در این عرصه وارد شدند، بسیار استقبال کردند و هیئت مدیره و هیئت مؤسس، انجمن حامیان توسعه حوزه به صورت رسمی ثبت و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی توجه به مناطق محروم را در اولویت فعالیت های این انجمن معرفی کرد و افزود: در فعالیت های این انجمن، مناطق محروم و مرزی که در آن شیعیان در کنار اهل سنت در حال زندگی هستند و مدارس علمیه شیعه نسبت به مدارس اهل سنت، در شرایط بسیار نامطلوبی وجود داشت، در اولویت توجه قرار گرفت.

نائب رئیس جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: شعار انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه، آیه "فاستبقواالخیرات" است که در این عرصه، افراد علاوه بر این که برای حضور در کارهای خیر تشویق می شوند، بلکه به سبقت گرفتن از هم در این عرصه نیز دعوت شده اند.

نیازمند تربیت عالمان آگاه برای آینده هستیم

وی با بیان این که این اقدام خیرین موجب تربیت افرادی چون آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و... خواهد شد، تصریح کرد: تا امروز، حفظ دین به برکت خدمات چنین دانش آموختگانی از حوزه بوده و امید می رود در مدارسی که در حال حاضر فعال هستند، چنین افرادی تربیت یابند.

آیت الله مقتدایی در پایان خاطرنشان کرد: انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه، از خیرینی که مایل به حمایت از حوزه های علمیه هستند، دعوت می کند تا گام های ارزشمندی برای نشر معارف اسلامی در سراسر کشور و جهان بردارند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha