سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مکارم

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: توجه دولت به مسئله سلامت نشان می دهد در جمهوری اسلامی به سلامت که مسئله ای مردمی و آبروی نظام محسوب می شود اهمیت قابل ملاحظه داده می شود؛ جامعه تا سالم نباشد نمی تواند پیشرفت و ترقی کند و جامعه بیمار طبیعتا جامعه ای عقب افتاده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید،عصر امروز در دیدار با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه واقعیت این است برنامه هایی که دولت در زمینه بهداشت و درمان انجام داده یا در حال انجام است سبب اسباب خوشبختی مردم شده است، اظهار داشتند:  برنامه هایی که دولت در زمینه سلامت اجرا کرده است، نسبت به کارهای دیگر دولت، جهشی پیشرفته داشته که مایه امیدواری می باشد.

ایشان تصریح کردند: این برنامه ها موجب رضایت مردم شده است که رضایت مردم موجب رضایت خداوند می شود؛ همچنین این مسئله نشان می دهد که در جمهوری اسلامی به مسئله سلامت که مسئله ای مردمی و آبروی نظام محسوب می شود اهمیت قابل ملاحظه داده می شود؛ جامعه تا سالم نباشد نمی تواند پیشرفت و ترقی کند و جامعه بیمار طبیعتا جامعه ای عقب افتاده است. 

معظم له افزودند: البته مردم در این زمینه نگرانی هایی در خصوص تداوم مسئله بیمه سلامت دارند که باید به آن ها اطمینان داده شود که مسئله بیمه سلامت در اولویت کار دولت است و تغییر نخواهد کرد.  

این مرجع تقلید تصریح کردند: دولت باید با توجه به محدودیت برنامه های مالی که دارد در این زمینه شتاب نکند؛ چرا که شتاب بی اندازه موجب می شود که از عهده کار برنیاید و این مسئله سبب بی اعتمادی شود؛ البته ما دلمان می خواهد در این زمینه شتاب صورت گیرد؛ اما با توجه به شرایط خاص مالی، باید با وضعیت حساب و کتاب گام برداشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: برخی از مراکز درمانی خصوصی گاهی احساس می کنند با برنامه های دولت باید در آن ها بسته شود و کارشان را تعطیل کنند؛ این مسئله چیز خوبی نیست و باید آن ها را به صورت فعال نگاه داشت چرا که باید به فکر فردا نیز باشیم.  

درزمینه ترک اعتیاد سرمایه گذاری شود

ایشان همچنین تاکید کردند: بر روی مسائل مربوط به اعتیاد باید خیلی فعال تر بود؛ اعتیاد بلایی بزرگ در جامعه شده است و باید در زمینه ترک اعتیاد سرمایه گذاری کرد. 

معظم له تصریح کردند: حضور شما در رسانه برای تعلیم پیشگیری  از  بیماری ها باید بیشتر باشد و حضور رسانه ای قوی موجب می شود تا مردم نسبت به بیماری ها و غذاهای سرطان زا دوری کنند و البته رسانه ها نسبت به پوشش خدمات سلامت دولت نیز اهتمام داشته باشند.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کردند: بنده وقتی از مردم اطلاع پیدا می کنم که از برنامه های سلامت و بهداشت و درمان راضی هستند خرسند می شوم؛ چرا که نتیجه این مسئله خوش بینی به نظام و مردم است.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha