جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه با حضور شخصیت های حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگران و  اساتید حوزوی و دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، دکتر کسرایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ضمن عرض خیر مقدم با اشاره به اینکه 11150 دانشجو در 108 رشته تحصیلی در چهار دانشکده این دانشگاه به تحصیل می پردازند، اظهار داشت: همچنین 185 عضو هیئت علمی به تربیت علمی دانشجویان می پردازند.

وی با بیان اینکه تکمیل بیمارستان 110 تخت خوابی دانشگاه یکی از اهدافی است که پیگیری خواهد شد، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد سطح کیفی دانشگاه آزاد قم ارتقای بیشتری یابد.

در ادامه حجت الاسلام رحیمیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد قم  با بیان اینکه امام راحل(ره) با پرورش شخصیت هایی نظیر شهید مطهری، استوانه های حوزه را تربیت کردند، گفت: همچنین درس اخلاق امام خمینی(ره) به تربیت بدنه حوزه پرداخت.

وی افزود: امام راحل(ره) نسبت به احترام اساتید خود به خصوص حضرت آیت الله العظمی بروجردی اهتمام خاصی داشتند که باید از این مسائل درس گرفت.

سپس ملاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در سخنانی با بیان اینکه باید چهره انسانی دین اسلام را در خصوص زنان به دنیا نشان دهیم، ابراز داشت: امروز که در منطقه افراطی گری نسبت به زنان وجود دارد باید این ذهنیت های افراطی را که اسلام راستین را متوجه خود کرده است، اصلاح کنیم و در این زمینه نیاز به کمک حوزه وجود دارد.

سخنران پایانی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی بود که در سخنانی بر لزوم توجه به ضرورت های مسئله پژوهش تاکید کرد و اظهار داشت: باید باید آزاداندیشی، تحمل و شجاعت را تمرین کنیم.

وی با بیان اینکه موانع برگزاری کرسی های آزاداندیشی باید برداشته شود، تصریح کرد: رهبری هرساله در جلسات خود به این مسئله تاکید می کنند.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر تقدیر و تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha