جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 341118
۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
l

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر می خواهیم حوزه های علمیه در عرصه های علمی مختلف زنده و پویا باشد باید در کنار آموزش، پژوهش را بعنوان یک اصل و سرلوحه کارهای خودمان قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،آیت الله حسینی بوشهری، ظهر امروز درحاشیه بازدید از کتابخانه آیت الله العظمی حائری  با بیان اینکه پژوهش از گذشته مورد اهتمام حوزویان بوده است اظهارداشت: امروز همه ما حوزویان بر  سرسفره های بزرگانی نشسته ایم که عمر خود را در راه پژوهش و تالیف و تدریس گذاشته اند.

وی افزود: برخی از بزرگان حوزه مانند مرحوم علامه مجلسی(ره) و دیگران به تنهایی دارای آثاری بیش از صد مجلد بوده اند که واقعا مایه افتخار حوزه است.

مدیر حوزه های علمیه موفقیت حوزه  را در پژوهش و تحقیق دانست و تاکید کرد: اگر می خواهیم حوزه در عرصه های علمی زنده و پویا باشد باید پژوهش را به عنوان یک اصل و سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، آموزش همراه با پژوهش را در حوزه ضروری دانست و  ادامه داد: آموزش حوزه در عرصه  فعالیت های ارزشمندی ارائه می دهد ولی باید بدانیم؛ آموزش منهای پژوهش؛ طلاب را ناقص بار می آورد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: برنامه ریزان و مدیران حوزه، باید در زمینه آموزش های پژوهش محور به شدت تلاش کنند .

وی با بیان اینکه؛ به برکت نظام اسلامی عرصه های جدیدی برای عالمان دین و حوزه باز شده است  افزود: مسائل نو پیدا، نیاز به کارهای پژوهشی عمیق داشته و اکنون نمی توانیم  فقط به کتب بزرگان بسنده کنیم، هرچند همه آن آثار در عصر خود زیباترین، بهترین و ماندگارترین کارها را انجام داده اند، ولی نسل امروز به اعتبار گذشته به ما نگاه می کنند که چه آثاری را از خود برجای می گذاریم .

مدیرحوزه های علمیه تصریح کرد: باید کاری کرد که ساستگذاران نظام های اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و تربیتی و همه کسانی که علاقمند الگوگیری از عالمان دین هستند با دست مایه پر و بهتری مواجه بشوند .

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بازدید از کتابخانه آیت الله حائری گفت: در مقایسه با چند سال قبل ،باید بگوییم که یک تغییر چند برابری پیدا کرده است .

آیت الله حسینی بوشهری افزود: به لحاظ تدارک سالن های منظم، مرتب و پیش بینی های لازم از سوی معاونت پژوهش و مدیران کتابخانه تقدیر و تشکر می کنم که جایگاه آبرومندی برای حوزیان و جایگاه علمی حوزه ایجاد کرده اند .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha