سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست خبری هفته وقف

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: یک سوم واقفان قم را عالمان دینی و یک چهارم آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام شوذب شیری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ذکر این مطلب که وقف سنت نبوی است گفت: احکام وقف در سنت نبوی و اسلامی تدوین شد و همه ائمه ما جزو بزرگترین واقفان بوده اند.

وی افزود: وقف میراث ماندگار و جاودان است که مقامات انسان را اعتلا می بخشد و او را در سختی های آخرت کمک می کند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم با اشاره با هفته وقف، تصریح کرد: اگر ابعاد مختلف وقف برای جامعه ترسیم شود می توان همه مشکلات جامعه را در خود پوشش داده و حل کند؛ انبیای الهی نیز در کنار معاد مردم همیشه به فکر معاش مردم بوده اند.

وی گفت: وقف مشارکتی از مهمترین اشکال وقف است که در استان های فارس و تهران درحال انجام است و در قم نیز انجام می شود؛ زیرا در وقف مشارکتی همه اقشار جامعه می توانند سهیم شوند.

حجت الاسلام شیری خاطرنشان کرد: موارد مصرف وقف بسیار زیاد است و سال به سال بر تعدد آنها نیز اضافه می شوند؛ جامعه ما با مشکلات فراوانی روبرو است که برطرف کردن همه آنها نیازمند تلاش همگانی و اجرای صحیح این سنت حسنه وقف  است.

وی گفت: درمان و سلامت عمومی نخستین اولویت و نیاز استان قم است و به همین جهت می توانیم با مشارکت و وقف مشارکتی این نیاز را نیز مرتفع کنیم.

مدیر کل اوقاف قم با اشاره به روزهای هفته وقف تصریح کرد: این هفته از شنبه 29آذرماه آغاز می شود و هر یک از روزهای وقف با اسامی مختلفی نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام وقف‌نامه‌های موجود در قم بازخوانی شده‌اند و در سامانه جامع سازمان اوقاف به ثبت رسیده‌اند تا دقیقا بر اساس نیات واقفان عمل شود مگر اینکه مورد وقف دیگر موجود نباشد.

یک سوم واقفان قم عالمان دینی  هستند

حجت الاسلام شیری وقف را مصداق جهاد اقتصادی دانست و گفت: یکی از روزهای هفته وقف هم به نام علما، بانوان واقف و فعالیت‌های اجتماعی نامگذاری شده زیرا یک سوم واقفان قم را عالمان دینی و یک چهارم آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان این مطلب که در سال جاری حدود 400 میلیون تومان به مساجد و 600 میلیون تومان برای بقاع متبرکه قم اختصاص یافته است، گفت: یکی از برنامه های مهم سازمان اوقاف برگزاری طرح مودت اهل بیت(ع) است تا از محل کمک‌های مردمی، آستان مقدس امامزادگان مرمت و بازسازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha