جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
12

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به وضعیت شغلی اساتید گفت: طرح ضمانت شغلی اساتید حوزه های علمیه مورد بازنگری قرار گرفته و دستورالعمل جدیدی تصویب شده است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین نواب، در همایش مدیران و اساتید مدارس علمیه استان گیلان، گفت: شورای عالی وظایفی در قبال سیاستگذاری حوزه های علمیه دارد و این فرایند در حال حاضر با رویکرد و تغییرات جدیدی روبرو شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته دبیرخانه شورای عالی به طور مستقیم مسائل را رصد و طرحی لازم و مرتبط به آن موضوع آماده و برای تصویب به شورای عالی می فرستاد و بعد از تصویب طرح، برای اجرا به مدیریت های استانی ابلاغ می شد، ولی اکنون این روند شکل جدیدی به خود گرفته است.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه کشور یادآور شد: در دوره دوم مدیریت در حوزه های علمیه، مراکز استانی از نظرات و انتقادات مدیران و اساتید مدارس علمیه بهره برده و براساس مطالب مطروحه، طرح عنوان می کنند و به مرکز مدیریت حوزه های علمیه ارسال می دارند و مرکز هم آن طرح را تنظیم و برای تصویب به شورای عالی می فرستد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به وضعیت شغلی اساتید نیز گفت: طرح ضمانت شغلی اساتید حوزه های علمیه مورد بازنگری قرار گرفته و دستورالعمل جدیدی تصویب شده است .

وی در ادامه به اهمیت هدفمند شدن سرفصل کتب مدارس علمیه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای تمام کتب سطح یک سرفصل های جدیدی به تصویب شورای عالی رسیده و سطح دو نیز به حول قوه الهی در دستور کار قرار گرفته و قرار است سرفصل های کتب سطح یک در چند مدرسه به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآید که بعد از ارزیابی مثبت، برای اجرا به کل مدارس علمیه کشور ابلاغ می گردد.

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: از وظایف دولت، کمک به حوزه های علمیه است اما هرچه در برنامه ها و زیرساخت ها و تامین منابع مالی مستقل عمل شود، با سهولت بیشتری در مسیر پیشرفت در حوزه حرکت خواهیم کرد .

*ایجاد رشته های تخصصی برای متقاضیان تحصیل در سطح سه

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه نیز در این همایش اظهار کرد: دور اول کار شوراها و مدیریت های استانی در کشور به اتمام رسیده است و تحولات و تغییرات مفیدی در دوره جدید به فضل پروردگار در حال وقوع است.

وی با اشاره به پیشرفت های خوبی که طی سالیان اخیر در حوزه های علمیه صورت گرفته است، گفت: این پیشرفت ها نتیجه تلاش های ارزشمند شوراها و مدیریت استانی حوزه بوده است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور با بیان این که اجرای بهتر و دقیق تر دوره دوم مدیریت در حوزه های علمیه نیاز به دیدار و رایزنی های مستقیم با مدیران و اساتید مدارس علمیه دارد، ابراز داشت: انتقادات و پیشنهادهای مطرح شده می تواند در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با بیان این که کارهای بزرگ و اساسی بسیاری در حوزه های علمیه در راستای حفظ و تعالی این نهاد مقدس انجام گرفته است، افزود: برگزاری دوره های دانش افزایی اساتید، ایجاد تقویم جدید تحصیلی و تهیه سرفصل جدید درسی و ایجاد رشته های تخصصی برای متقاضیان تحصیل در سطح سه و ... از جمله اقدامات انجام شده است.

*ضرورت دانش افزایی اساتید

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، مدیر حوزه علمیه استان گیلان نیز در این همایش با اشاره به لزوم تشکیل چنین جلساتی گفت: بحمدالله در این چند ساله حوزه استان از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده است .

وی خاطرنشان کرد: اساتید در حال حاضر با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند که رسیدن به نقطه اوج در حوزه های علمیه گیلان لزوم رفع این مسائل را بیش از پیش نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان گیلان در پایان گفت: آموزش های دانش افزایی اساتید جهت آشنایی بیشتر به فضای آموزشی، دوره های آموزشی اساتید برای مشاوره به طلاب و رسیدگی به وضعیت معاش اساتید و.... از جمله این امور هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha