شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهاب الدین حسینی - اوقاف آذربایجان شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: یکی از واقفین تبریزی اخیرا زمینی به مساحت سه هکتار را در تهران، بزرگراه همت برای احداث حوزه علمیه وقف کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با اشاره به نامگذاری ایام هفته وقف خاطرنشان کرد: روز شنبه به نام وقف، سنت نبوی و سیره و ائمه اطهار(علیهم السلام)، روز یکشنبه به نام وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه، روز 2شنبه به نام وقف، تجلی مودت اهل بیت(علیهم السلام) و تکریم امامزادگان، روز سه شنبه به نام وقف، جهاد اقتصادی و ارتقای بهره وری موقوفات، روز چهارشنبه به نام وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی و روز پایانی هفته وقف نیز به نام وقف، نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی نامگذاری شده است.

وی از برگزاری همایش وقف و رسانه در استان خبر داد و ابراز داشت: همایش وقف رسانه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران و با سخنرانی مسئول روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز سوم دیماه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: در این همایش موضوع وقف و اقتصاد با مشارکت مردمی مورد توجه قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسینی همچنین تصریح کرد: مرمت و بازسازی مرقد مطهر امامزادگان عون بن علی و زیدبن علی(علیهم السلام) به اتمام رسیده که روز اول ربیع الاول به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به نام یکی از خیرین و واقفان خاطرنشان کرد: حاج حسن حسین نژاد تاکنون بیش از 80 مسجد را احیا وبازسازی کرده و در اختیار مردم قرار داده است، وی همچنین در احیای امامزادگان نیز تلاش می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی را در شهریورماه سال 1390 با یک و نیم میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم، عنوان کرد: پیش از این تنها اداره هشت شهرستان این استان فعال بود که در حال حاضر در 17 شهرستان راه اندازی شده است.

حجت الاسلام حسینی همچنین تاکید کرد: بیش از 70 موقوفه در سال 1393 در استان آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

وی از راه اندازی ایستگاه های «همه واقف باشیم» در هفته وقف خبر داد و گفت: با راه اندازی این ایستگاه ها مشاوره های لازم جهت آشنایی مردم با وقف ارائه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی وی در بخش دیگری از سخنان خود به موقوفات اخیر حوزوی اشاره کرد و گفت: واقفی از استان آذربایجان شرقی اخیرا زمینی به مساحت سه هکتار را در تهران بزرگراه همت برای احداث حوزه علمیه وقف کرده است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بنا به نیت فلاحی عدل، واقف این زمین، مسجد و مجموعه ای جهت درآمدزایی برای حوزه علمیه در کنار آن احداث خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز چند موقوفه حوزوی در این استان داشتیم که از جمله آن ها یکی از واقفین، زمینی را به مساحت پنج هزار متر مربع جهت احداث مدرسه علمیه در شبستر و واقف دیگری زمینی به مساحت یک هکتار را در بخشایش جهت احداث حوزه علمیه وقف کردند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha