چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علوی اراکی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان که جامعه اسلامی باید از اختلاف افکنی دوری کندگفتند: دشمن با تحریک سازی به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ایشان عصر امروز در دیدار آیت الله محسن اراکی  دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که مرحوم آیت الله العظمی  برو جری اولین شخصیتی  بودند که برای ایجاد مجمع تقریب مذاهب قدم  برداشته اند، بر ضرورت روح تفاهم و وحدت در جامعه اسلامی تاکیدکردند.

معظم له با اشاره به این که جامعه اسلامی باید از اختلاف افکنی دوری کند، بزرگترین مانع در اتحاد بین  سنی و شیعه را اختلاف افکنی دانستند و افزودند: دشمن با  تحریک سازی به دنبال اختلاف افکنی  بین این دو مذهب است.

 حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که جامعه باید دنباله روی بزرگان دین و اهل علم باشد و از افراط و تفریط دوری کند، اظهار داشتند: باید روح تفاهم در جامعه تبدیل به فرهنگ و احترام مذاهب حفظ شود.

 ایشان در پایان مکتب اهل بیت (ع) را مکتب محبت و دوستی عنوان کردند و گفتند: اگر بتوانیم بر اساس آموزه های دین و مکتب اهل بیت (ع) حرکت کینم و از اختلاف افکنی دوری کنیم قطعا دشمن مأیوس خواهد شد.

  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha