جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله سبحانی

حوزه/حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه سقط جنین نوعی آدم کشی مودبانه در قرن جدید است، ابراز داشتند: در بیمارستان ها نظارت کنید تا چنین خلافی صورت نگیرد و کسانی که چنین اقدامی انجام می دهند مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در طول درمان بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران، شما گام بلندی برداشتید، اظهار داشت: هیچ کار اسلامی بدون مخالف نیست و الحمدالله اکثریت مردم از خدمات شما راضی هستند.

ایشان تصریح کردند: پیش از آن که مسئولیت را بپذیرید، شما خدمتی در جنوب ایران به کسانی که مشکل چشم داشتند ارائه می کردید و خدمت بی نظیری بود و امیدوارم این خدمت تداوم داشته باشد. 

معظم له با تاکید بر اینکه ملتی که سالم باشد درست فکر می کند، ابراز داشتند: مسئله درمان و سلامت و بهداشت یکی از اصول اساسی اسلام است و خدمات شما یکی پس از دیگری به چشم می آید و امیدواریم مسئولیت ها به نتیجه قطعی برسد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بیمه شدن تمام مردم یکی از موضوعاتی باشد که شما به طور جد پیگیری کنید، گفتند: بیمه همگانی در روستا و شهر مسئله اساسی است که باید به تمام معنا گسترش داشته باشد و مردم در حق پرداخت بیمه کوشا باشند و بیمه گران نیز واقعا به بیماران خدمت کنند و آن گونه نباشد که پزشکان به بیمه اهمیت ندهند. 

حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر لزوم افزایش جمعیت، گفتند: ما نظام اسلامی داریم و اسلام ما را به گسترش جمعیت دعوت کرده است. 

نشاط با فرزندهای متعدد بوجود می آید

معظم له با انتقاد از اینکه متاسفانه نخبگان ایران تک فرزند هستند، ابراز داشتند: خانه ای که تک فرزند باشد نشاطی ندارد و متاسفانه چراغ روشنی ندارد؛ نشاط با فرزندهای متعدد بوجود می آید.

این مرجع تقلید افزودند: برای رقابت علمی باید جمعیت بیشتری داشته باشیم، چرا که با جمعیت کم نبوغ کاهش می یابد؛ امروز کشور چین با جمعیت بالا نبوغ بالایی دارد. 

ایشان با تاکید بر این که پزشکان مردم را به فرزندآوری تشویق کنند، گفتند: در طول سال تلفات بالایی در زمینه تصادفات داریم و به همین دلیل باید نسبت به افزایش جمعیت اهتمام داشته باشیم. 

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با بیان اینکه سقط جنین نوعی آدم کشی مودبانه در قرن جدید است، ابراز داشتند: اجازه ندهید در خلقت خداوند دخالت کنند؛ در بیمارستان ها نظارت کنید تا چنین خلافی صورت نگیرد و کسانی که چنین اقدامی انجام می دهند مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند.

انتهای پیام/313 /33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha