سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اراکی علوی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور 400عالم و اندیشمند خارجی در تهران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی عصر امروز در دیدار با  حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان  این که در شرائط حساس  از تاریخ اسلام قرار داریم، هجمه دشمن در ابعاد مختلف علیه مبانی و اعتقادات اسلام را  سنگین برشمرد. 

وی با بیان این که فتنه دشمن دو لبه دارد که بیشترین فعالیت و فتنه در حال طراحی است،افزود: با ایجاد تحریک و فتنه  در ممالک اسلامی در صدد ایجاد رعب، وحشت و کشتن مسلمانان هستند و از سویی گروهی افراطی آب در آسیاب دشمن می ریزند و در مسیر تفکرات برنامه ریز ی شده از سوی غرب در حرکت می باشند.

آیت الله اراکی ادامه داد: گروه های افراطی با حمایت کشورهای عرب منطقه و غربی ها،  با راه اندازی شبکه های ماهواره ای در صدد  ایجاد فتنه و اختلاف و ناسزا گفتن به مقدسات مذاهب اسلامی هستند.

 دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به توطئه ها و فتنه های عوامل دشمن در داخل کشور نیز  اشاره کرد و افزود: بعضی ها در داخل نیز به دنبال ایجاد اختلاف و پیاده کردن اهداف دشمن می باشند که با هوشیاری جامعه اسلامی و تذکرات به موقع بزرگان دین و برگزاری کنگره های متعدد این تحرکات دشمن خنثی شده است.

 آیت الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری  بیست و هشتمین کنفرانس  بین المللی وحدت اسلامی در تهران خبرداد و اظهار داشت:  این کنفرانس همزمان با هفته وحدت و سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) برگزار می شود که 400  عالم و اندیشمند از کشورهای مختلف به این کنفرانس دعوت شده اند.

وی با بیان این که از شخصیت های بزرگ تقریب  از اهل سنت و شیعه در این کنفرانس تقدیر خواهند شدخاطرنشان کرد: از علما درخواست داریم که با پیام و یا نماینده ‌ای ما را در برگزاری این برنامه حمایت کنند؛ این حضور می‌تواند در ایجاد هرچه بیشتر وحدت و نزدیک کردن دل مسلمانان و مذاهب به یکدیگر مؤثر باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب ادامه داد: موسوعه ای از  احادیث مشترک بین شیعه و سنی 62 جلد در دست تدوین است که در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران رونمایی می‌شود.

آیت‌الله اراکی بابیان این مطلب که مجمع علما مقاومت اسلام را تأسیس کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: کمیته‌ای متشکل از علمای  شیعه و سنی را ایجاد کرده‌ایم و در مکان‌هایی که فتنه‌ای وجود دارند با شخصیت‌های شیعه و سنی صحبت می‌کنند و در ترمیم این اختلافات تلاش می‌کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha