جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدویت

دوره معارف مهدويت با همكاري بنياد فرهنگي مهدي موعود(عج) در دو سطح « مدارس علميه سطح یک حوزه» و همچنين طلاب سطوح عالي برگزار مي شود.

حجت الاسلام محمد کارگر مطلق، مدیر فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم ، با اعلام این مطلب اظهارداشت: دوره معارف مهدویت سه سال است که توسط معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم برای طلاب این حوزه برگزار می گردد.

وی افزود: امسال نیز همچون سنوات گذشته دوره معارف مهدويت با همكاري بنياد فرهنگي مهدي موعود(عج) در دو سطح « مدارس علميه سطح یک حوزه» و همچنين طلاب سطوح عالي برگزار مي شود.

مدیر فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم، با بیان این مطلب که در سطح یک حدود 60 مدرسه علمیه تحت نظر حوزه علمیه استان قم، پوشش داده می شوند، گفت: در طول سه سالی که این دوره برگزار شده با استقبال بسیار خوب طلاب مواجه گردیده است.

وی با اشاره به ویژگی های ممتاز دوره سال جاری اذعان داشت: آنچه که دوره امسال را متفاوت تر از سالهای گذشته کرده است، برگزاری دوره مهدویت برای طلاب سطوح عالی، که شامل سطح 2 و3  می باشد. 

به گفته حجت الاسلام کارگر ، این برای اولین بار است که در حوزه علمیه استان قم ، چنین دوره ای برای طلاب سطوح عالی و البته متناسب با سطح آنها برگزار می شود.

وی عنوان داشت: این دوره از اواسط آذرماه سال جاری کار خود را آغاز کرده و تاکنون بالغ بر 170 نفر از طلاب سطح عالی در این دوره شرکت می نمایند.

مدیر فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم، تصریح کرد: اين دوره با هدف آشنايي اجمالي طلاب از معارف مهدويت وهمچنين آشنايي با شبهات و پاسخگويي آن در جامعه مي باشد.

وی خاطرنشان ساخت: اين دوره در 25 جلسه يك ساعته و با حضور اساتيد مجرّب معارف مهدويت و همچنين با ارائه2 جلد كتاب «نگين آفرينش»به عنوان محتواي آن، برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام کارگر یادآورشد: این دوره مقدمه ای برای دوره مربی گری بوده و افرادی که در پایان این دوره، در آزمون موفق به کسب امتيازات لازم شوند، ضمن دریافت گواهي ، در دوره مربی گری شرکت خواهند کرد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha