چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه امروز قطعاً شرایط مقدمات ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)فراهم شده است گفت: هرچه ما بهتر و منسجم تر و در چارچوب ولایت کار کنیم زمینه را برای ظهور فراهم کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اراکی دوشنبه شب در بازدید از کانون فرهنگی هنری تبیان قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) و با اشاره به حدیث سلسله الذهب «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها»اظهار کرد: این حدیث را زنجیره طلایی می‌نامند به این دلیل که راویان آن، همه معصوم هستند و جبرئیل(ع) آن را برای پیامبر(ص) بیان کرده است.

وی بیان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند، کلمه توحید (لا اله الا الله) دژ است و هر کسی وارد آن دژ شود از عذاب در امان خواهد بود، ولی شرطی دارد و آن شرط من هستم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه الله به معنای معبود است و جز خدا کسی لایق پرستش نیست تصریح کرد: پرستش تنها کرنش و تعظیم نیست، پرستش اطاعت امر بدون هیچ عذری است.

وی بیان کرد: وقتی خداوند به ملائکه دستور داد که به آدم سجده کنید این کار نیز پرستش خدا بوده چون به امر خدا بوده است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه تمام درگیری‌ها از روز اول تا امروز بر سر این موضوع است که چه کسی باید اطاعت شود گفت: بحث ما با همه غرب‌زده‌ها و غیرمسلمانان بر این کلمه است که باید تنها خداوند را پرستید.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید، یا انسان از دستور خدا اطاعت می‌کند و اگر نکرد از دستور هوای نفس اطاعت می‌کند عنوان کرد: شیعه می‌گوید چون باید از خدا اطاعت کرد پس کسی که می‌خواهد در جامعه حاکم باشد باید از طرف خدا باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به این که ما شیعیان می‌گوییم وقتی که خداوند پیامبر(ص) را تعیین کرد که مردم از او اطاعت کنند و اگر از پیامبر(ص) اطاعت کنند از خدا اطاعت کرده‌اند گفت: باید بعد از رسول اکرم(ص) کسی از طرف خداوند تعیین شود که مردم از او اطاعت کنند.

وی ادامه داد: تنها اطاعت از خداوند انسان را نجات می‌دهد و باید از فرمان کسی اطاعت کرد که از طرف خدا باشد.

آیت الله اراکی گفت: بعد از رسول اکرم(ص) باید از امام معصوم(ع) اطاعت کرد و زمانی که امام غائب شد باید از  فقیه و عالم اطاعت کرد.

وی مطرح کرد: امام زمان(عج) فرموده‌اند که در همه حوادثی که پیش می‌آید به راویان حدیث ما رجوع کنید، فقها حجت‌های من بر شما هستند  همان طور که من حجت خدا بر شما هستم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ابراز داشت: امروز باید فرهنگ، تولید فیلم و صدا و سیمای ما بر طبق فرمان خداوند باشد و اگر این‌گونه نباشد از هوای نفس پیروی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز قطعاً شرایط مقدمات ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)فراهم شده است گفت: هرچه ما بهتر و منسجم تر و در چارچوب ولایت کارکنیم زمینه را برای ظهور فراهم کرده‌ایم.

آیت الله اراکی با بیان اینکه علت غیبت حضرت این بود که مردم از امامان معصوم(ع) اطاعت نمی‌کردند عنوان کرد: زمانی که در جامعه‌ای جوانان محکم و قوی باشند و به دشمن پشت نکنند، بلکه در مقابل آن بایستند حضرت ظهور خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید افراد فاسد بر جوامع حکومت کنند گفت: سستی مردم و عدم تبعیت از رهبران الهی، موجب شد تا این افراد فاسد بر آن‌ها مسلط شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب بیان کرد: آنهایی که می‌آیند و امام را یاری می‌کنند کسانی هستند که در برابر مشکلات کمر خم نمی‌کنند و کم نمی‌آورند.

وی با اشاره به آیه 54 سوره مائده تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید "اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد ، هر كس از شما از دين خود برگردد ، به زودى خدا گروهى [ديگر] را مى‏آورد كه آنان را دوست مى‏دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند . [اينان‏] با مؤمنان ، فروتن ، [و] بر كافران سرفرازند . در راه خدا جهاد مى‏كنند و از سرزنش هيچ ملامتگرى نمى‏ترسند . اين فضل خداست . آن را به هر كه بخواهد مى‏دهد ، و خدا گشايشگر داناست" .

آیت الله اراکی عنوان کرد: در روایت داریم که وقتی این آیه نازل شد از پیامبر(ص) پرسیدند که این افراد چه کسانی هستند و حضرت به سلمان اشاره کرد و گفت که این افراد ایرانیان هستند.

وی با اشاره به اینکه زیر بار فرمان خداوند نرفتن از خصوصیت شیعیان علی(ع) نیست افزود: حمایت ایرانی‌ها بود که موجب شد عراق از دست آمریکائی‌ها نجات پیدا کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش جوانان قرار دارد مطرح کرد: باید کار علمی، تقوایی و تهذیب نفس انجام داد و در عبادت‌ها و نظم در زندگی کوتاه نیاییم.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی‌ که در کانون تبیان صورت گرفته است گفت: شهر قم باید در همه چیز الگو باشد و باید در مساجد قم کارهای بیشتری صورت بگیرد و امیدوارم که این سبک کارها در مساجد دیگر نیز انجام شود.

آیت الله اراکی اظهار کرد: پژوهشگاه و معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب آمادگی همکاری با کانون تبیان را دارد و از این فعالیت‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha